1921: Sådan beregnes den optimale bladfjeder til jernbanevogne
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

1921: Sådan beregnes den optimale bladfjeder til jernbanevogne

Klik på billedet for at læse artiklen fra 20. august 1921

Læs også: Moderne damplokomotiver løber 12-13 mil i timen

Læs også: Sveller i bøg kan ikke hamle op med pommersk fyr

Læs også: Statsbanerne bestiller ny type vogne med sidegang

Læs også: Korsør-jernbane anlagt af »Malere, Frisører, al Slags sammenløbet Pak«

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Se det var en god indføring i GAMLE jernbanefjerer, og det er som "forelæsningere" for lang tid siden ikke er gået i glemme. Men de sidder som bekendt kun i veterantog. Hvad med noget nyere og det nyeste til at køre rigtigt hurtigt med? Begge veje. :-)

  • 0
  • 0

ikke 2021, men 1921 for 99 år siden.
Det nyeste ender jo i patenter og intellektuelle rettigheder oh skal gennem nutidens TekMedHus, så deeet...
Køre rigtig hurtigt: du tænker vel på lokale anvendelser?
Der var engang et tog i samlesæt, som vi - sikkert til leverandørens forundring - aldrig fik taget os sammen til at
skille ad og samle - som i "de gode gamle dage".
Nu er Deutsch Bahn vist klar med sit ICe4 tog, måske burde vi også købe en serie af dem om 3-5 års tid.

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten