1916: Danmarks første motorfyrskib kan bjærge sig selv i hårdt vejr

18. marts kl. 14:00
1916: Danmarks første motorfyrskib kan bjærge sig selv i hårdt vejr
Illustration: Ingeniørernes Danmarkshistorie.
En dobbeltcylindret totaktsmotor sætter fyrskib nr. 1 i stand til at lette trykket på ankerkæden, så den ikke sprænger i de hårde brådsøer, ved at holde skruen gående frem. Ingeniøren beskrev i 1916 fyrskibets aptering og udrustning.
Artiklen er ældre end 30 dage

Link Illustration: Ingeniørernes Danmarkshistorie.

Ingeniørens tidsmaskine

Link Illustration: Ingeniøren.

Siden 1892 har Ingeniøren forsynet de danske ingeniører med nyheder inden for teknikkens verden. Mange af dem er et gensyn værd, og i Ingeniørens tidsmaskine dykker vi ned i de gamle årgange og linker til nogle af de vigtige, interessante, sjove eller bare læseværdige artikler. Find selv flere her i Ingeniørernes Danmarkshistorie.


Klik på billedet for at læse artiklen fra 15. april 1916

Læs også: 1877: Prismatiske glaslinser kaster fyrtårnets lys fladt ud over vandet

Læs også: 1961: Snart kan skibe navigere efter satellitter

Læs også: 1904: Telegrafens historie i Danmark

Artiklen fortsætter efter annoncen

Læs også: 1959: Ny kuttertype af stål vækker opsigt i dansk fiskeri

Link Illustration: Ingeniørernes Danmarkshistorie.

Klik på billedet for at se planer over motorfyrskibet

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger