1914: Sådan sikres togdriften mod afsporing og sammenstød
Jernbane11. april 2020 kl. 11:48
Jernbanedrift er et vovespil, ifølge ingeniør J. Falck, som i et foredrag i Ingeniørforeningen i 1914 gav »et rids af de tekniske vilkår for driften og de særlige tekniske anlæg, der vedrører toggangens sikring«.

Søren Rask Petersen
Skrivende og redigerende journalist
Artiklen er ældre end 30 dage

Søren Rask Petersen
Skrivende og redigerende journalist
Ingeniørens tidsmaskine
Siden 1892 har Ingeniøren forsynet de danske ingeniører med nyheder inden for teknikkens verden. Mange af dem er et gensyn værd, og i Ingeniørens tidsmaskine dykker vi ned i de gamle årgange og linker til nogle af de vigtige, interessante, sjove eller bare læseværdige artikler. Find selv flere her i Ingeniørernes Danmarkshistorie.
Klik på billedet for at læse artiklen fra 31. januar 1914
Læs også: Moderne damplokomotiver løber 12-13 mil i timen
Læs også: Sådan beregnes den optimale bladfjeder til jernbanevogne
Læs også: Statsbanerne bestiller ny type vogne med sidegang
Læs også: Fejlagtigt klarsignal førte til togulykke i Vigerslev
Ingen kommentarer endnu. Start debatten
DelUdskriv
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat