

Ingeniørens tidsmaskine
Siden 1892 har Ingeniøren forsynet de danske ingeniører med nyheder inden for teknikkens verden. Mange af dem er et gensyn værd, og i Ingeniørens tidsmaskine dykker vi ned i de gamle årgange og linker til nogle af de vigtige, interessante, sjove eller bare læseværdige artikler. Find selv flere her i Ingeniørernes Danmarkshistorie.
Klik på billedet for at læse artiklen fra 15. maj 1907
Læs også: Kjøbenhavn får ny centraljernbanestation ved Vesterbrogade
Læs også: Statsbanerne får nye centralværksteder
Læs også: Interessante jernkonstruktioner på den nyåbnede kystbane
Læs også: 1914: Sådan sikres togdriften mod afsporing og sammenstød
- 1883: Transportable jernbaner vinder udbredelse i krige, kulgruber og sukkerværker
- Denne artikel
- 1914: Sådan sikres togdriften mod afsporing og sammenstød
- Statsbanerne får nye centralværksteder
- Interessante jernkonstruktioner på den nyåbnede kystbane
- Kjøbenhavn får ny centraljernbanestation ved Vesterbrogade
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Hvornår blev godshåndteringen nedlagt i hallen?
Jeg mener at have en erindring om at det stadig var der da jeg var barn i slutningen af tresserne.
Det morsomme er at Tietgen havde foreslået denne placering allerede fra starten, men de ville ikke høre på ham...så de måtte føle istedet. Den første placering af hovedbanegården viste sig så også at være meget lidt hensigtsmæssig.....utroligt at de ikke kunne regne ud at den ville komme i klemme i en stadigt voksende by. Tietgen var jo visionær. Da der skulle bygges bane til Esbjerg, var der nogen som sagde at den skulle sno sig ind til de små byer. Tietgen sagde at den skulle være snorlige, så skulle byerne nok flytte hen til jernbanen, og det var præcis det der skete.