1907: Adskillige brotyper blev overvejet og forkastet til Knippelsbro
Broer11. marts kl. 14:00
Trafikanter, der passerede den Knippelsbro, der stod fra 1908 til 1935, måtte passere under to karakteristiske tårne, der kunstfærdigt skjulte maskineriet. I Den Tekniske Forenings Tidsskrift fortalte havnebygmester H.C.V. Møller i 1907 om Knippelsbro gennem tiderne samt den klapbro, der var under opførelse i Københavns havn.
Ingeniørens tidsmaskine
Siden 1892 har Ingeniøren forsynet de danske ingeniører med nyheder inden for teknikkens verden. Mange af dem er et gensyn værd, og i Ingeniørens tidsmaskine dykker vi ned i de gamle årgange og linker til nogle af de vigtige, interessante, sjove eller bare læseværdige artikler. Find selv flere her i Ingeniørernes Danmarkshistorie.
Klik på billedet for at læse artiklen fra 3. april 1907
Læs også: 1938: Ny Knippelsbro bliver langt bredere
Læs også: Forslag: Sluse skal løfte skibe over Langebro
Læs også: 1954: Ny Langebro er den bedst tænkelige løsning
Læs også: 1937: Højbro over Storstrømmen indvies efter 50 års tilløb
