1904: Esbjergs nye banegård er storslået efter danske provinsforhold

22. maj 2022 kl. 19:17
1904: Esbjergs nye banegård er storslået efter danske provinsforhold
Illustration: Ingeniørernes Danmarkshistorie.
På 30 år er Esbjerg bragt op fra det rene ingenting til en by med ca. 15.000 indbyggere. Også togtrafikken er stærkt forøget, og stationsanlæggene er derfor blevet udvidet, og navnlig den 13,5 meter høje forhal, der strækker sig gennem hele bygningen, bør fremhæves, skrev Ingeniøren i 1904.
Artiklen er ældre end 30 dage

Link Illustration: Ingeniørernes Danmarkshistorie.

Ingeniørens tidsmaskine

Link Illustration: MI Grafik.

Siden 1892 har Ingeniøren forsynet de danske ingeniører med nyheder inden for teknikkens verden. Mange af dem er et gensyn værd, og i Ingeniørens tidsmaskine dykker vi ned i de gamle årgange og linker til nogle af de vigtige, interessante, sjove eller bare læseværdige artikler. Find selv flere her i Ingeniørernes Danmarkshistorie.


Klik på billedet for at læse artiklen fra 25. juni 1904.

Læs også: 1925: Aarhus’ nye godsbanegård tager tyngdekraften i brug ved rangering

Læs også: 1907: Københavns centralbanegård flytter til den anden side af Vesterbrogade

Læs også: 1895: Statsbanernes nye tenderlokomotiver kan køre i begge retninger

Læs også: 1913: Hele Randers’ befolkning kan rummes i de københavnske sporvogne

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger