Ukendt

  • Ing.dk er under ombygning - vi er tilbage mandag med nyt udseende. Henover weekenden er alt vores indhold åbent, men man kan ikke logge ind og debattere.

1899: Elektrisk droske kan skifte til nyopladet batteri på 2-3 minutter

Klik på billedet for at læse artiklen fra 28. oktober 1899

Læs også: Biltest anno 1896: Daimlers benzinvogn

Læs også: 1985: Den danske Ellert klar til produktion

Læs også: Københavnske hestedrosker skal have taxameter

Læs også: Elektricitet kunne finde god anvendelse i landvæsenet

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Nok så interessant er også den allersidste lille notits nederst på sidste side (s. 294):

*Meterloven. Forslaget til Lov om Indførelse af det metriske System for Maal og Vægt var i Fredags til 1. Behandling i Folketinget. Uden Omtale og særlig Afstemning gik Sagen til 2. Behandling. Den henvistes til et Udvalg paa 11 Medlemmer.

Som bekendt blev det metriske system jo først indført i Danmark i 1907.

  • 8
  • 0

Hvis jeg regner rigtigt, så er batterikapaciteten på 5-6 kWh, som ifølge artiklen rækker til 30-40 kørsel. Altså 5-8 km/kWh. Hvor langt er det lige en elektrisk bil idag kører på en kWh !?

  • 3
  • 0

Senere gik det vist rivegalt der og her - forskellen er at de rettede skuden; hvad gjorde vi? Amanda, POLSAG, SP m.m.

Berlins politi tillader ikke automobiler, som drives af eksplosionsmotorer

@Jan; ja, og ganske godt bemærket. Kan du bedre lide "forbrændingsmotor"? (Just joking, NHF)

Men tænk, at der gik ca 20 timer inden den "pagefault" blev bemærket. Der var 1899 issue 43 - det gik vist lidt (for) hurtigt.

  • 0
  • 1
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten