

Ingeniørens tidsmaskine
Siden 1892 har Ingeniøren forsynet de danske ingeniører med nyheder inden for teknikkens verden. Mange af dem er et gensyn værd, og i Ingeniørens tidsmaskine dykker vi ned i de gamle årgange og linker til nogle af de vigtige, interessante, sjove eller bare læseværdige artikler. Find selv flere her i Ingeniørernes Danmarkshistorie.
Klik på billedet for at læse artiklen fra 3. december 1898
Læs også: 1899: Elektrisk droske kan skifte til nyopladet batteri på 2-3 minutter
Læs også: Biltest anno 1896: Daimlers benzinvogn
Læs også: Københavnske hestedrosker skal have taxameter
Læs også: Automobiludstilling i Berlin præsenterer den svømmende vogn
- 1898: Elektriske automobiler kører så roligt så det føles som at glide afsted i en båd
- 1926: Ingeniørforeningen anlægger forsøgsvejbane på Roskildevej
- Denne artikel
- 1899: Elektrisk droske kan skifte til nyopladet batteri på 2-3 minutter
- Automobiludstilling i Berlin præsenterer den svømmende vogn
- Københavnske hestedrosker skal have taxameter
- Biltest anno 1896: Daimlers benzinvogn
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
de her gamle udgaver af ingeniøren må jeg godt nok erkende at ( i min optik ) det er gået >voldsomt< tilbage for kvaliteten af indholdet i dag.
Min fornemmelse, ret mig hvis jeg tager fejl, er at indholdet i højere grad var ingeniører der fortalte andre ingeniører om hvad de synes var vigtigt og interessant, uden at det skulle gennem en journalistisk mellemmand undervejs.
PS: I øvrigt en sjov artikel - jeg nød især omtalen af pneumatiske ringe til montering på hjulene for at nedsætte rullemodstanden, og forklaringen på udfordringerne med at undgå at eksplosionerne i eksplosionsmotoren forplanter sig.
RE. når man læser. Ja helt bestemt, men det gælder henerelt i nyhedsmedier. Men tænk hvis ma på samme måde angav antallet af KWh i elbiler og vægten af den tilsvarende energimængde i benzin/diesel, og så naturligvis gøre opmærksom på forskelle i virkningsgrader.
Er det ikke bedre inde bag muren?
de her gamle udgaver af ingeniøren må jeg godt nok erkende at ( i min optik ) det er gået >voldsomt< tilbage for kvaliteten af indholdet i dag.