1898: Kun benzin og diesel spiller en rolle i eksplosionsmotorer

Klik på billedet for at læse artiklen fra 3. december 1898

Læs også: 1899: Elektrisk droske kan skifte til nyopladet batteri på 2-3 minutter

Læs også: Biltest anno 1896: Daimlers benzinvogn

Læs også: Københavnske hestedrosker skal have taxameter

Læs også: Automobiludstilling i Berlin præsenterer den svømmende vogn

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

de her gamle udgaver af ingeniøren må jeg godt nok erkende at ( i min optik ) det er gået >voldsomt< tilbage for kvaliteten af indholdet i dag.

  • 16
  • 1

Ikke læse artiklerne fra ing på e-pages på en ipad. Når man zoomer kan man ikke komme ned i bunden af siden :-(

Få det nu fixet!!

  • 0
  • 1

RE. når man læser. Ja helt bestemt, men det gælder henerelt i nyhedsmedier. Men tænk hvis ma på samme måde angav antallet af KWh i elbiler og vægten af den tilsvarende energimængde i benzin/diesel, og så naturligvis gøre opmærksom på forskelle i virkningsgrader.

  • 2
  • 0

de her gamle udgaver af ingeniøren må jeg godt nok erkende at ( i min optik ) det er gået >voldsomt< tilbage for kvaliteten af indholdet i dag.

Min fornemmelse, ret mig hvis jeg tager fejl, er at indholdet i højere grad var ingeniører der fortalte andre ingeniører om hvad de synes var vigtigt og interessant, uden at det skulle gennem en journalistisk mellemmand undervejs.

PS: I øvrigt en sjov artikel - jeg nød især omtalen af pneumatiske ringe til montering på hjulene for at nedsætte rullemodstanden, og forklaringen på udfordringerne med at undgå at eksplosionerne i eksplosionsmotoren forplanter sig.

  • 2
  • 1

Jeg vil godt lige moderere mit nej. Ramskovs dybtgående artikler er en undtagelse, det er som at læse ing i gamle dage (for 30+ år siden)

  • 1
  • 1
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten