1.400 meter lang motorvejsbro skal bygges på gitterspær af træ

PLUS.
Sådan kan den nye motorvejsbro over søen Mjøsa komme til at se ud. Ved at bruge træspær i brodrageren bliver CO2-udledningen fra byggematerialerne reduceret med 39 procent. Illustration: Selberg Arkitekter AS / Blaar

For at få CO2-udledningen fra byggeriet ned skal en kommende motorvejsbro over søen Mjøsa i Norge efter planen bygges med træspær.

Et konsortium bestående af belgiske Besix og italienske Rizzani de Eccher har vundet første del af konkurrencen om at bygge en ny motorvejsbro over søen Mjøsa i Norge. Et af de fem hovedkriterier i konkurrencen
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.