Vi bygger bro med stærke vidensmedier, relevante events, nærværende netværk og Teknologiens Jobfinder, hvor vi forbinder kandidater og virksomheder.
Læs her om vores forskellige abonnementstyper
Med vores nyhedsbreve får du et fagligt overblik og adgang til levende debat mellem fagfolk.
Teknologiens Mediehus tilbyder en bred vifte af muligheder for annoncering over for ingeniører og it-professionelle.
Tech Relations leverer effektiv formidling af dit budskab til ingeniører og it-professionelle.
Danmarks største jobplatform for ingeniører, it-professionelle og tekniske specialister.
Kalvebod Brygge 33. 1560 København V
Adm. direktør
Christina Blaagaard Collignon
Chefredaktør
Trine Reitz Bjerregaard
Jeg vil da meget hellere udsættes for den ufarlige støj.
Jeg vil mene det er lidt for simpelt blot at slynge et tal på 53db ud, uden at præcisere nærmere. Er det den gennemsnitlige støj i løbet af dagen, eller om natten, udendørs eller indendør? Peakværdi? Gælder det særilgt trafikstøj, den konstante dækstøj? eller mere periodevis kraftig motorlyd fra motorcykler/lastbiler?. Tæller barneskrål, musik, aircondition, snorken også. Hvad med folk der arbejder i støjende miljø, håndværkere, buschauffører, kontorlandskaber, produktion. Danske huse er rimeligt godt lydisolerede. Og trafikken er normalt meget dæmpet om natten.
i den samme store fortælling.
Sundhed er en svær en, da miljøpåvirkningerne rammer ind i den måde, som vi er organiseret på både biologisk og psykosocialt.
Det, der opleves som sundhed, gang i hjulene, fuld fart frem uden at se sig tilbage i økonomisk forstand, virker befordrende for de menneskers trivsel, der ser økonomisk omsætning som et entydigt gode.
Men efterhånden som det går op for menneskene, sådan for alvor, at bl.a. privatbilismen er en af de største syndere inden for genren; bidrag til menneskeskabt global opvarmning, biodiversitetens forsvinden, faldende priser på de huse, som en million danskere lever og opholder sig i, så vil der opstå et øget niveau af stress hos de trafikstøjsramte.
Der vil "stille og roligt" akkumulere sig et øget potentiale for modvilje mod bilismen.
Til sidst opnår mennesket igen evnen til at føle, hvor usund og livsforringende en opfindelse, som bilismen er, ikke bare for den, der sidder inde i sin osteklokke og sniffer sine egne prutter, men især for alle andre udenfor, der mærker sprat og larm fra metalskeletterne, når de kører forbi.