Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.
andre skriver

Transportministeriet blander sig i strid om el-løbehjul

Illustration: Keitma-st / Bigstockphoto.com

Københavns Kommune har forbudt el-løbehjul og cykler med henvisning til vejlovens paragraf 81. Kommunen vurderer, at det er ulovligt, at placere køretøjerne til udlejning i offentligt rum, fordi virksomhederne ikke har fået tilladelse til det. Nu forsøger Transportministeriet at underkende beslutningen. Ifølge Ministeriet er det problematisk, at udlejningen stoppes som følge af manglende tilladelse, når det samtidig ikke er muligt at få tilladelse grundet »manglende retningslinjer«.

OGSÅ VÆRD AT LÆSE
via Reuters 24. maj 2019 08:54
Dieselskandale koster Bosch 670 millioner kroner
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Må jeg ønske ministeren alt mulig medvind på cykelstien for at få stoppet dette forbud.

Det er en indlysende miljørigtig og fremtidig transportløsning som på nul tid er blevet mega populær. Kan ikke være rigtigt den skal jages af kommunen blot fordi det er 2 private virksomheder der står bag og lovgivningen ikke er på plads.

Stop plapjagten fra Københavns Kommune.

Det er jo ikke fordi den Enhedslistestyrede forvaltning ikke selv kan begå lovbrud:
https://www.berlingske.dk/hovedstaden/koeb...
https://www.tv2lorry.dk/artikel/hovederne-...
https://www.berlingske.dk/samfund/koebenha...
https://www.berlingske.dk/politik/advokate...

Forskellen er, at når teknik og miljøforvaltningen er det, modsat elløbehjulene, ikke til fordel for borgerne.

  • 5
  • 13

Sålænge virksomhederne bag ikke kan finde ud af at overholde simpel lovgivning og at deres produkt genere andre når det smides efter brug så har disse virksomheder intet at lave her i landet.
Hvorfor skulle andre butikker finde sig i ufrivilligt at være lager palds for disse løbehjul? eller hvorfor skal vi finde os i at de bliver smidt tilfældigt hvor folk nu stopper med at bruge dem? Er det virkelig sådan at alm. pli og ryde op efter sig selv ikke er noget vi gør i dag?

  • 3
  • 1