Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.
andre skriver

Stockholm: Efterladte elløbehjul forbydes og konfiskeres

Illustration: Voi

Stockholms Kommune i Sverige har fået nok af elløbehjul, der ligger og flyder i gaderne, og nu vil man forbyde og i værste tilfælde konfiskere elløbehjul, der er til gene for trafikken. 'Til gene for trafikken' kan blandt andet beskrive situationer, hvor elløbehjul er blevet efterladt eller holder parkeret ulovligt. Særligt udpegede P-vagter skal være med til at løfte denne opgave i Stockholms Kommune.

Emner : El-scooter
OGSÅ VÆRD AT LÆSE
via Jyllands-Posten 13. nov 2019 07:19 4
Folketinget blev vildledt om CO2-udledningen fra Viking Link
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Også her i Tallinn er det et problem
Nogle gange ser man de løbehjul stående mit på fortovet.
Jeg spekulerer over hvor uintelligent man skal være for ikke at kunne se det smarte i at parkere ved siden af bygningen - næg nej, lige det hvor folk går.

  • 4
  • 0

Der er brug for teknologi der kan opdrage menneske børn og voksne til at opføre sig ikke destruktivt.
Og så skal disse første generation løbehjul videreudvikles så de f.eks ikke vælter så let som de gør.
De er meget primitive penge maskiner lige nu.

  • 1
  • 2

Jeg spekulerer over hvor uintelligent man skal være for ikke at kunne se det smarte i at parkere ved siden af bygningen - næg nej, lige det hvor folk går.

Det ville jo kræve folk var i stand til at vise hensyn til andre mennesker. Der når vi nok aldrig til. I København parkerer folk deres cykler de mest vanvittige steder. Helst imellem cykelstativet og nedgangen/indgangen til en station. Gud forbyde man som cyklist skulle gå 2 meter ekstra. Navnligt ved de mindre S-togsstationer og metrostationer er det et problem, da folk godt kan regne ud deres cykel bliver væltet hvis de stiller den ved nedgangen til Nørreport station.

Tag forbi Nordhavn station eller bagindgangen til Amagerbro metrostation, så ser du garanteret problemet.

Elløbehjulene er i den sammenhæng et lille problem, da selskaberne bag, stiller dem hensigtsmæssige steder, og kun nogle brugere parkerer dem helt vanvittigt.

Men kollektivt ansvar er ingens ansvar. Desværre.

Hos Voi skal man ofte tage et billede af sit elløbehjul efter man har brugt det og parkeret det. På den måde kan Voi jo udelukke dem som parkerer elløbehjulene forkerte steder.

  • 3
  • 1
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten