andre skriver

Slut med at parkere elløbehjul i indre København

Illustration: Voi

Efter lang tids kritik af løbehjulsfirmaer, der lader deres elløbehjul ligge og flyde, hvor mange mennesker færdes, erkender de nu problemet og sikrer, at man ikke kan efterlade dem i indre by i København. Stiller man alligevel løbehjulet, vil ens regning løbe videre, og det vil efterfølgende blive fjernet. Ud over at man ikke må parkere i Indre By bliver der indført begrænsninger på parkering af løbehjul i andre dele af byen. Det gælder på Vesterbro, Nørrebro, Østerbro, Christianshavn og Amager.

Kræver muligvis abonnement
OGSÅ VÆRD AT LÆSE
via Aarhus Stifttidende 22. okt 2020 08:54
100 meter høj skorsten væltet på havnen i Aarhus
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

....kørende på elcykel ned ad bakke på Sortemosevej i Allerød fra Kongevejen mod stationen med rigtig god fart på 30km+ lige efter jeg havde paseret privatskolen kom der et par ungervende på 12-13 år på elløbehjul ud fra skolen og overhalede mig med en hastighed som var meget større end min. Hvis sådanne tohjulere kun må køre 20 km/t så kørte disse mindst det dobbelte. 😁

  • 6
  • 3

Jeg gider ikke bøder, selv om chancen for at myndighederne opdager. at jeg ikke har betalt dem, er ringe😉 Hvis jeg skulle/ville køre stærkt på en tohjuler, så er en 125ccm motorcykel billigere end en elcykel og udgifterne til en sådan, der kører 50km+ på en liter benzin er heller ikke et problem.

  • 3
  • 1

Der er kun een ting at gøre her. Få tunet den elcykel!

Hvorfor skulle man dog gøre det? At sådan et par knægte har pillet ved deres løbehjul, er vel stort set det samme, som jeg gjorde, da jeg var ung. Det var kun meget korte perioder, hvor mine knallerter kun kunne køre 30 km/t ;)

Da jeg købte min elcykel, så foreslog en af forhandlerne at tune min elcykel. Jeg sagde pænt nej tak.

Deudover så er jeg meget glad for elcyklen. Jeg skulle for nylig fra Hillerød til Frederikssund for at blive røntgenfotograferet. Jeg ciklede frem og tilbage, så jeg undgik offentlig transport + det var mindst et kvarter hurtigere begge veje :)

Mvh Bjørn

  • 3
  • 1

...ved at pumpe den meget hårdt. Har man Scwalbe punkterfrie dæk kan man pumpe dem til 6bar. Det giver et forbløffende lettere tråd, end hvis man kun har 4 bar i dækkene, selv om de føles hårde. Det er ikke alle dæk der kan holde til 6bar. Så se efter hvad dækkene kan kan holde til, og pump til max.

De løbehjul de unge mennesker brugte til at køre uden om mig ,var langt kraftigere bygget end Thansens og andre leverandørers løbehjul og så ud til at være beregnet til en højere fart.

  • 5
  • 3

45 km/h elcykler, der desværre er rasende dyre i autoriseret typegodkendt udgave, må (skal?) køre på cykelstierne.

Fra Allerød til Rådhuspladsen er de nok hurtigere end en bil, undtagen om natten.

  • 2
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten