Vi bygger bro med stærke vidensmedier, relevante events, nærværende netværk og Teknologiens Jobfinder, hvor vi forbinder kandidater og virksomheder.
Læs her om vores forskellige abonnementstyper
Med vores nyhedsbreve får du et fagligt overblik og adgang til levende debat mellem fagfolk.
Teknologiens Mediehus tilbyder en bred vifte af muligheder for annoncering over for ingeniører og it-professionelle.
Tech Relations leverer effektiv formidling af dit budskab til ingeniører og it-professionelle.
Danmarks største jobplatform for ingeniører, it-professionelle og tekniske specialister.
Kalvebod Brygge 33. 1560 København V
Adm. direktør
Christina Blaagaard Collignon
Chefredaktør
Trine Reitz Bjerregaard
dele af letbanen, køre på gågade lignende område. det tager tid for alle,at vende sig til, de nye tide,
mon ikke, når føren af letbane køretøjet er blevet mere fortrolig med omgivelserne ,
i alm. drift er de der forhåbentlig ofter og derfor bliver alle mere opmærksomme.
Man skal bygge et anlæg efter omstændighederne. Hvis der skal køre tog i en gågade (letbanegade?) så skal der afskæres med hegn og bomme. Et blinkende lys er ikke nok, da der i en gågade er alt for mange destriktioner for folk. En gågade er et rodet mismas af butikker, caféer og mennesker der tiltrækker sig folks opmærksomhed, det er jo det butikkerne lever af. Støj af meget forskellig karakter er et andet problem. Fuld koncentration om trafikale forhold kan man ikke forvente af folk, her.
Der er nok desværre tale om man har sparet så meget på de tekniske detaljer man har fået en trafikfarlig løsning.
Odense Letbanes vogne ...
Burde overskriften ikke retteligt have lydt sådan ?
Jeg troede at det kun var meningen at sporvognene dels skulle være i vejen for, dels bortskræmme individuel trafik på hjul, altså såvel biler og motorcykler som cykler, knallerter og løbehjul, men i Odense er det altså udvidet til også at omfatte fodgængere i gågader.
Lockdown version 2? Gå ikke i gågaden, hvis du ikke er inde i sporvognen kører den dig ned.
Der er nok en grund til at jernbaner har deres egen tracee
Man kan forøge sikkerheden ved at sætte bomme op de steder hvor letbanen berører anden trafik. nærmest ligsom man gør ved alle andre jernbaner.
nå? Har du mon læst #4?: