Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.
andre skriver

Kinesisk elbil får Tesla til at se gammeldags ud

Et kinesisk high-tech-firma går nu i offensiven med en ny elbil, kaldet LeSEE, der vil overgå Tesla model S på alle planer. Bilen, der indtil videre er et koncept, er udviklet til at være en kørende smartphone, og firmaet bag håber også, at den vil kunne indgå i en stor flåde af selvkørende taxaer. I første omgang satses der på det kinesiske marked.

Emner : Elbiler
OGSÅ VÆRD AT LÆSE
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Den dag de har produceret 20 af dem tror jeg på det.

Samtidig vil jeg gerne se den endelige pris - for der har været mange biler der 'skulle slå Tesla af pinden' og ingen er kommet videre end pressemøder, videoer og pæn grafik.

Jeg vil gerne have det. For Tesla alene kan ikke producere alle verdens High-end-elbiler.
Men jeg holder ikke vejret for det...

  • 16
  • 0

...og hvordan sikkerheden er. Kinesere har ikke helt samme standarder for hvad, man kalder sikkert, som vi har i Vesten. Især autonomous-mode lyder... interessant. Nogle år forud for sin tid, men måske ikke på den gode måde.

  • 13
  • 0

Endnu en god pointe. Der er også mange, der er solgt på Faraday Future og deres koncept-bil. Jeg venter personligt på at de viser os en produktionsmodel, før jeg kan tage dem seriøst.

  • 2
  • 0

Reglerne for taxikørsel er sikkert anderledes i Kina.
- Iflg. artiklen er bilen, i første omgang, rettet mod hjemmemarkedet.

  • 0
  • 0

Journalisters speciale: Tåbelige og misvisende overskrifter.
Det må være en del af uddannelsen, siden det forekommer så hyppigt.
Som et transportmiddel for normale mennesker virker bilen som en vittighed.
Iøjnefaldende JA. Brugbar NEJ.

  • 4
  • 2

Det er ikke svært at gøre Tesla nummeret efter, der er endda gode muligheder for at gøre det bedre.
Men kineserne har endnu ikke været kendt for kvalitets dømmekraft. Jeg forventer ingen trussel fra dem på kort sigt.

  • 0
  • 5

Med kinesernes forkærlighed for "stabile" batterier, skal man nok passe på, ikke at parkere for tæt på sådan en, hvis man skulle komme på de kanter.

  • 1
  • 4

Det er ikke svært at gøre Tesla nummeret efter... Er der da andre der når dem til sokkeholderne Arne?

De er efter min mening bla. de første, og hidtil eneste, som har forstået betydningen af et flot design.
Hver gang jeg ser en S tænker jeg: Hold kæft hvor er den flot, den ville jeg gerne have, uanset drivmiddel!

  • 4
  • 0

Det er ikke svært at gøre Tesla nummeret efter...

Næ, det er faktisk ret let. Det er nemt at købe sig til et flot design. Tag et smut til Italien. Det er heller ikke svært at lave en avanceret prototype, bare penge ikke betyder noget.

Og her har vi så Tesla Motor:
Tab 2013: 74 mio USD.
Tab 2014: 294 mio USD.
Tab 2015: 889 mio USD.
https://finance.yahoo.com/q/is?s=TSLA&annual
Tab 16Q1: ~280 mio USD
Tab 16Q1: fem vice presidents (direktører)

  • 1
  • 4

Magneter har to poler John....du har nok en pol der tiltrækker minus tomler:)

Det viste apparat er uegnet som taxi, og ydermere som førerløs håbløs. Den er beregnet til det samme segment af underbegavede ungersvende som potensforlænger :)

  • 1
  • 1

Hej.

Hvis jeg fik tilbudt en tur i en Ferrari ville jeg sige Ja tak. I samme boldgade fik jeg lov til at sidde som passager i en Lamborghini Mucielago, fordi jeg købte for 300 kr af en bestemt ting i en Matas butik. Hihi.

https://www.google.dk/search?q=lamborghini...

Jeg synes, denne Lamborghini er hamrende køn, men en af mine venner synes, at de forskellige typer fra Lamborghini ligner et bump på vejen.

Men jeg vil ikke eje sådan en Lamborghini eller flere andre sportsvogne. Den var nemlig kun 115-120 cm høj. Så det var ubekvemt at sætte sig NED i bilen og komme op af bilen igen. Så jeg er mere til de almindelige biler, der er 140-160 cm høje.

OM en elbil med et smart udseende bliver en succes eller ej, afhænger måske også af højden. Nogle vil selvfølgelig med glæde købe lave biler. Men hvis elbilen bliver 125 cm eller lavere i højde, vil nogle pensionister og folk med dårlige knæ måske vælge en anden bil.

Ligeledes er der nogle personer, der synes, at de mangler udsyn i så lave biler.

Jeg ved desværre ikke, hvor høj den kinesiske elbil er.

Hvis man ser på den kinesiske bil, er det i øvrigt også muligt, at der ikke er nok lofthøjde til bagsæde passagererne. De kan vel godt sidde der. Men der er faktisk en eller flere biler, der kan være ubekvemme at sidde i, da lofthøjden er for lav til høje personer.

Venlig hilsen

Jan Hervig Nielsen
Ideudvikler
Projekt Trafiksikkerhed
( og Projekt Smørhul )

  • 1
  • 1

OM en elbil med et smart udseende bliver en succes eller ej, afhænger måske også af højden. Nogle vil selvfølgelig med glæde købe lave biler. Men hvis elbilen bliver 125 cm eller lavere i højde, vil nogle pensionister og folk med dårlige knæ måske vælge en anden bil.

Nu bliver den kinesiske bil sammenlignet med Teslaen, og den er jo også forholdvis lav. Selvom smag og behag er forskellig, er der vist almindelig enighed om at Teslaen er en flot bil (på trods af at den kinesiske angiveligt får den til at se gammeldags ud).
Jeg er ganske overbevist om at netop dette sportslige design har sikret Tesla'ens store succes. Havde bilen haft et design á la en Renault Espace eller VW Sharan ville der givetvis kun være solgt en brøkdel af det opnåede resultat.

  • 2
  • 0

Hej Hans Jørgen.

Det kan godt være, at du har ret. Jeg synes også, at Tesla S er en utrolig flot bil. Personligt synes jeg, at Tesla S er lige så flot som den kinesiske bil, som jeg kun har set få billeder af.

Jeg har iøvrigt lagt mærke til, at der nu kører en del Tesla S rundt i Odense By. Og ja, de er flotte.

Kærlig hilsen
Jan, Projekt S og T

  • 1
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten