close

Vores nyhedsbreve

close
Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du både vores brugerbetingelser og at Mediehuset Ingeniøren og IDA group ind i mellem kontakter dig angående events, analyser, nyheder, tilbud etc. via telefon, SMS og e-mail. Newsletters and emails from Mediehuset Ingeniøren may contain marketing from marketing partners.

andre skriver

Frygt for gigantisk milliardskandale: Politikere sætter Banedanmark under skærpet tilsyn

Foto: Banedanmark/Visual Storm

Folketingets politikere frygter, at en ny, gigantisk milliardskandale kan være på vej. Hos både de borgerlige partier og Socialdemokratiet er man så bekymrede over Banedanmarks måde at håndtere det store signalprojekt til 20 mia. kr. på, at man nu sætter Banedanmark under skærpet tilsyn. Projektet med at udskifte signaler i hele Danmark er allerede to år forsinket, og samtidig er hele reserven på 4 mia. kr. brugt, inden man har fået de første signaler til fungere tilfredsstillende.

OGSÅ VÆRD AT LÆSE

via Reuters 26. maj 2017 06:19 1

3D-printet raket når ud i rummet

via Videnskab.dk 26. maj 2017 07:23 2

Fede oste er mindre usunde end vi tror

via STAT News 26. maj 2017 07:57 2

Stof i cannabis hjælper mod epilepsianfald

via NASA 26. maj 2017 06:35

Her er de nyeste billeder af Jupiter

Kommentarer (1)

Helt ærligt: Udover et hav af rapporter fra interne og eksterne, samt rapporter som kun få kan forstå og endnu færre interesserer sig for, hvad er så ideen med "skærpet tilsyn".

Hvis politikerne ikke har tillid til Banedanmarks 20 mia kr dyre udviklingslegeplads (komplet med "First Mover" og "Big Bang implementering"), så lav det om!

Indfør et par pauser undervejs, så man ved om det virker på de mere perifære strækninger inden man går videre. Det er et udviklingsprojekt, som ingen andre har erfaring med. Hvad skal eksterne konsulentrapporter kunne vise her? Alle der VED noget om emnet, er vel for pokker involveret allerede.

Det kræver ganske enkelt at politikerne tør lære af IC4, og sige: Vi fortsætter ikke, før den første garantiperiode på første strækning er overstået, fejlene løst, og leverandøren ingen claims har.

Havde man gjort det med IC4, havde DSB næppe modtaget 82 togsæt, og skruet på dem lige siden.

Så til poltikerne: Gør noget, eller lad vær! "Skærpet tilsyn" hører under sidstnævnte...

  • 1
  • 0