close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser og accepterer, at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

andre skriver

Frygt for gigantisk milliardskandale: Politikere sætter Banedanmark under skærpet tilsyn

jernbane banedanmark
Foto: Banedanmark/Visual Storm

Folketingets politikere frygter, at en ny, gigantisk milliardskandale kan være på vej. Hos både de borgerlige partier og Socialdemokratiet er man så bekymrede over Banedanmarks måde at håndtere det store signalprojekt til 20 mia. kr. på, at man nu sætter Banedanmark under skærpet tilsyn. Projektet med at udskifte signaler i hele Danmark er allerede to år forsinket, og samtidig er hele reserven på 4 mia. kr. brugt, inden man har fået de første signaler til fungere tilfredsstillende.

OGSÅ VÆRD AT LÆSE
via Danmarks Radio 22. sep 2017 20:58 10
Styrelse aflyser åbning af Aarhus Letbane i ellevte time
via BBC 22. sep 2017 08:11
Nyudviklet antistof kan svække hiv markant
Kommentarer (1)

Helt ærligt: Udover et hav af rapporter fra interne og eksterne, samt rapporter som kun få kan forstå og endnu færre interesserer sig for, hvad er så ideen med "skærpet tilsyn".

Hvis politikerne ikke har tillid til Banedanmarks 20 mia kr dyre udviklingslegeplads (komplet med "First Mover" og "Big Bang implementering"), så lav det om!

Indfør et par pauser undervejs, så man ved om det virker på de mere perifære strækninger inden man går videre. Det er et udviklingsprojekt, som ingen andre har erfaring med. Hvad skal eksterne konsulentrapporter kunne vise her? Alle der VED noget om emnet, er vel for pokker involveret allerede.

Det kræver ganske enkelt at politikerne tør lære af IC4, og sige: Vi fortsætter ikke, før den første garantiperiode på første strækning er overstået, fejlene løst, og leverandøren ingen claims har.

Havde man gjort det med IC4, havde DSB næppe modtaget 82 togsæt, og skruet på dem lige siden.

Så til poltikerne: Gør noget, eller lad vær! "Skærpet tilsyn" hører under sidstnævnte...

  • 1
  • 0