close

Vores nyhedsbreve

close
Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du både vores brugerbetingelser og at Mediehuset Ingeniøren og IDA group ind i mellem kontakter dig angående events, analyser, nyheder, tilbud etc. via telefon, SMS og e-mail. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

andre skriver

DSB's direktør beklager forsinkelser

I et interview med Politiken beklager DSB's administrerende direktør, Flemming Jensen, den senere tids mange forsinkelser. Samtidig varsler direktøren nye problemer til sommer i forbindelse med omfattende sporarbejde. »Jeg er da bekymret for, hvornår vi er tilbage. Det skal ikke lyde som en dårlig undskyldning, men det er enormt komplekst,« siger Flemming Jensen. I årets første fire måneder måtte DSB punge 9,8 millioner kroner ud til passagererne som kompensation i den såkaldte rejsetidsgaranti. Det er dobbelt så meget, som DSB selv havde forventet for perioden.

Tog
OGSÅ VÆRD AT LÆSE
via Global Construction Review 17. aug 2017 09:16
65 km lang førerløs monorail på vej i Bangkok
via Energiwatch 16. aug 2017 16:31
Statoil overvejer flydende havmølleparker i Norge
Kommentarer (4)

...vil DSBs tog pludseligt performe bedre? Det er da kun et par dage siden, at der blev skrevet om, at DSBs togmateriel er droppet op til 40% i performance i 2016 sammenlignet med 2015. Løsningen her er iflg DSB at hyre nogle eksperter til at fortælle, at performance falder, når man sparer for meget på vedligeholdelsen...

Som angivet i en anden avis: Rettidigheden under sporarbejdet var på under 50%, når der ikke var sporarbejde, var den omkring 60%.

Man får klart det indtryk, at DSB håber på at et udefineret mirakel skal indtræffe for deres materiel, mens Banedanmark sporombygger.

Den der med at "det hele bliver bedre om nogle måneder/halve år" synes jeg ærligt talt, vi har hørt for ofte fra DSB - og at forlænge køretiden til nye rekorder, gør jo ikke noget ved det dårligt vedligeohldte materiel - der skal måske endda bruges mere materiel i driften, så værkstedet slet ikke kan følge med?

  • 3
  • 1

Nu siger direktøren jo netop, at alting ikke nødvendigvis bliver bedre efter sporarbejderne, idet han er bekymret for, hvornår DSB er tilbage (til acceptabel rettidighed og driftsstabilitet).

Mht. køretidstillæg fra K16-3 (fra august) bliver der tale om 1-4 minutters længere rejsetid - dvs. fortsat betydeligt kortere rejsetider end i 2015.

  • 0
  • 1