Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.
andre skriver

DSB: Ulykkestog bør destrueres

Illustration: Havarikommissionen

Selv om det tog, der var involveret i den fatale ulykke på Storebæltsbroen 2. januar, muligvis godt kunne repareres, kommer det ikke til at ske. »Der er følelser i det her modsat en brand i et tog, og i respekt for de afdøde, pårørende og personalet skal intet genbruges,« siger direktør for drift i DSB, Per Schrøder til Avisen Danmark, som BT citerer. Efter at politiet og Havarikommissionen har undersøgt toget, er det pakket ind i plastic og overgivet til forsikringsselskabet, som til syvende og sidst skal afgøre, hvad der skal ske med vraget. DSB har også fjernet togets afgangsnummer, ICL 210, fra sit system, så den pågældende afgang fra Aarhus i dag hedder ICL 212. Havarikommissionens endelige rapport ventes klar omkring årsskiftet.

OGSÅ VÆRD AT LÆSE
via Videnskab.dk 18. sep 2019 12:57
Forskere finder grove fejl i nyeste Penkowa-artikel
via Jyllands-Posten 18. sep 2019 10:30
Eksperter: Kommuner svindler sig til sommerhusbyggeri
via India Today 18. sep 2019 09:48
Indien takker for støtten: Månelander er opgivet
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

så mangler vi bare at metallerne bliver sendt til Mars så det hele kommer af vejen. er det ikke lidt Fråds med de få resourser vi har her i verden !!!

  • 3
  • 1

så mangler vi bare at metallerne bliver sendt til Mars så det hele kommer af vejen. er det ikke lidt Fråds med de få resourser vi har her i verden !!!

Jeg kan godt se din pointe. Var det ikke lige fordi der er tale om IC4-tog. De skal jo skrottes i forvejen, 5 togsæt er allerede skrottet. En del reservedele fra de skrottede tog er allerede taget ud, og flere kommer til, specielt hvis IC2 (MP-FP) også skrottes. Så er der rigeligt med reservedele.

En af de ting jeg ville formode man ville genbruge fra IC4-togene er sæderne, som jo udsættes for slitage. Men af billederne fra de skrottede tog kunne jeg se der stadig sad sæder i. Et tegn på der er rigeligt med reservedele til de få IC4-tog som rent faktisk kører, og skal gøre det de næste 8-10 år.

  • 2
  • 1

Liberalismen får skyld for meget. Den eneste ideologi som har sejret over det meste af verden. Modsat socialismen som spiller fallit overalt :-)

Tjah, jeg er nu meget glad for at bo i et liberal-socialistisk land, hvor jeg nyder godt af begge dele. Jeg ville hverken undvære de socialistiske elementer som offentlig sygesikring, fri uddannelse, brandvæsen, eller de liberale frihedsværdier.

Balance er godt, og jeg synes Danmark har fundet noget nær den optimale. Men lad mig vide hvordan det går dig, i det 100% liberale land du bor i. Det er vel næppe Danmark, du mener er liberalt?

  • 6
  • 1

Tror det har mest at gøre med at det er IC-4 materiel og at de andre grunde der angives er klistret på da det ser sympatisk ud. Ser man på de jernbaneulykker der har været i fortiden har det ikke været et problem at anvende materiellet igen, ej heller når der var dødsfald involverer (f.eks lyntogsulykken i 67).

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten