andre skriver

Baidu tester selvkørende biler på offentlige gader i Shanghai

Illustration: Baidu

Den kinesiske techgigant Baidu begynder at teste selvkørende robottaxier, kaldet Apollo Go, på offentlige gader i Shanghai. Firmaet påstår, at bilen har nået niveau 4 på autonomiskalaen for biler (ud af 5), men meddeler, at der stadig vil være et menneske i bilen, der kan overtage styringen, der skal skabe sikkerhed blandt menneskene ombord. De lokale i Shanghai kan bruge den tilhørende app til at bestille en robotaxa i et halvanden times tidsinterval om formiddagen og blive sat af på en af 150 stationer.

OGSÅ VÆRD AT LÆSE
via Global Construction Review 22. okt 2021 15:04
10 personer sigtet for dødsulykke i mexicansk metro
via Berlingske 22. okt 2021 11:08
Dansk overlæge: Coronapille ser lovende ud
via Techcrunch 22. okt 2021 10:55 3
Kommerciel rumstation skal opsendes i 2027
via Interesting Engineering 22. okt 2021 10:29
Sydkorea opsender den første raket bygget inden for landets grænser
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

hvis man tror de nu først skal til at bruge lige så mange år som Waymo, før de kørte helt uden chauffør:

*"Just a few weeks ago, Baidu expanded its Apollo Go services in Beijing into the Tongzhou District, which is considered to be the eastern gateway into the city, adding 22 new stations over 31 miles. In April, the company launched 10 fully driverless robotaxis in the capital city’s Shougang Park, a 1.2 square mile area that has become the testing ground for China’s first commercialized robotaxi operations. No human safety operator sits behind the wheel of these cars, only a safety member in the passenger seat to provide riders with reassurance."

  • 1
  • 1

I aftiklen står: Firmaet påstår

En mærkværdig formulering. Det er jo ikke en nyhed fra Elon M. ;-)

  • 3
  • 2

Hej.

Det har du da fuldstændig ret i. Det gik lige lidt for hurtigt fra morgenstunden - koffeinen havde endnu ikke sparket min hjerne igang. Jeg ændrer den med det samme!

God tirsdag.

Benjamin - journalist på Ingeniøren

  • 0
  • 0

Så du var helt rigtig på den, jeg ville bare ud over det, synliggøre omtrent hvor langt de er.

Jeg synes det er svært at blive klog på hvor udviklet de kinesiske systemer er. Man hører ikke så meget om dem og pludselig er de level 5?

Hvis de kører mellem faste stoppesteder, som der står i artiklen, så kunne det være forudplanlagte ruter. Et system der kører på virtuelle skinner ved at følge GPS. Systemet skal ikke håndtere noget uventet men blot stoppe hvis noget kommer i vejen.

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten