Abonnementsvilkår

Du kan tegne abonnement på Ingeniøren.

Et print-abonnement inkluderer:

  • Levering af Nyhedsmagasinet Ingeniøren
  • Teknologiens Mediehus' magasiner
  • Adgang til avisarkivet og adgang til alle PLUS-artikler på ing.dk og fuld adgang til ing.dk/plus

Et digitalt abonnement inkluderer: * Adgang til avisarkivet og adgang til alle PLUS-artikler på ing.dk og fuld adgang til ing.dk/plus

Levering af Ingeniøren
Ingeniøren udkommer hver fredag med pauser omkring skoleferier (undtaget vinterferien) og på helligdage, der falder om fredagen.

Avisen leveres på udgivelsesdagen via Bladkompagniet. Enkelte steder i Danmark må der dog påregnes en længere leveringstid. Avisen regnes først som udebleven, hvis den ikke er nået frem søndag klokken 18.

Levering af Nyhedsmagasinet Ingeniøren i udlandet
For udlandsabonnenter må der påregnes en længere leveringstid på avisen, alt afhængig af, hvor i verden den skal leveres. Der er også mulighed for at få den elektroniske udgave af avisen på udgivelsesdagen ved at downloade den på ing.dk.

Ekstra portoomkostninger
Der opkræves et ekstra portotillæg, hvis avisen skal leveres til udlandet. Det afregnes sammen med abonnementsopkrævningen.

  • Danmark (inkluderet i abonnementsprisen)
  • Norden DKR. 1.200,- (12 måneder)
  • Europa DKR. 1.200,- (12 måneder)
  • Øvrige udland DKR. 1.980,- (12 måneder)

Omadressering af Nyhedsmagasinet Ingeniøren
Skal du på ferie eller flytte, kan du naturligvis altid få omadresseret avisen. Er du medlem af IDA og har meddelt din flytning her, vil avisen automatisk blive flyttet.

Er du ikke medlem af IDA, eller skal have omadresseret avisen for en periode, bedes du kontakte os direkte på telefon 70 26 53 75. Omadresseringen er gratis i Danmark. Ved flytning til udlandet, vil der blive pålagt en ekstra portoomkostning.

Reklamation
Hvis din avis udebliver, eftersender vi gerne det/de manglende eksemplar(er). Du kan reklamere over en manglende avis, hvis den ikke er kommet frem inden søndag kl. 18.00. Du kan klage over leveringen på http://ing.dk/abonnement/kontakt, på mail til abonnement@ing.dk eller du kan ringe til vores abonnementsservice på telefon 70 26 53 75.

Brug af ing.dk
Har du nogle spørgsmål eller problemer med at bruge de services, som du kan gøre brug af på ing.dk som abonnement, er du velkommen til at kontakte os på websupport@ing.dk.

Betaling med kort
Du kan betale dit abonnement med dankort eller kreditkort (Visa/Visa Electron/VPay, MasterCard/Maestro, JCB). Ved betaling accepterer du samtidig, at vi automatisk kan trække penge på dit dankort eller kreditkort, hver gang abonnementet fornyes. Du har selv ansvaret for at opdatere dine betalingsoplysninger, hvis dit dankort eller dit kreditkort bliver spærret eller udløber. Det kan du gøre på din profilside eller ved at kontakte abonnement@ing.dk. Betaling sker ved betalings- eller kreditkort gennem betalingssystemet. Dine kortoplysninger bliver krypteret og sendt direkte videre til banken via en sikker forbindelse.

Opsigelse af dit abonnement
Abonnementet kan til enhver tid opsiges mundtligt eller skriftlig ved henvendelse til Ingeniørens abonnementsservice. Et abonnement opsiges ikke automatisk, hvis du undlader at betale en opkrævning for en ny periode.

Ved opsigelse af et print-abonnement efter abonnementsperiodens udløb, sendes en slutopgørelse til afregning for antal leverede aviser i perioden mellem udløbsdato og opsigelsesdato.

Du kan ikke fortryde dit abonnement, men såfremt der er mere end seks måneder tilbage af abonnementet, refunderes betalingen svarende til de ikke leverede aviser.