På opfordring af Ken Przybylak opretter jeg hermed en ny tråd, hvor vi kan skyde nogle tanker og ideer af omkring overvågning af pille niveau.
Jeg går selv og leger med nogle planer for overvågning af pillebeholdning i siloen i kælderen.
Indtil videre er min idé at overvåge pillebeholdning med en ultralyd-afstandsmåler, et arduino board og en mobiltelefon.
Systemet skal da sende mig en sms (max 2 pr. døgn for at begrænse omkostninger til sms) hvis niveauet er lavt.
Jeg har allerede fået arduinoen til at sende SMS via en gammel SonyEricsson mobil. Denne skal holdes kontinuerligt opladet, og kan i tilfælde af strømsvigt forsyne arduinoen, så der også kan gives sms alarm for strømsvigt.
Jeg håber vi kan få en god debat, og få udviklet nogle ideer der kan hjælpe alle der er interesserede i projektet.
Nu har jeg selv ikke noget træpillefyr, men synes at opgaven er sjov alligevel!
I den oprindelige tråd anfører Allan Madsen at støv måske kan være et problem ved brug af en ultralydsafstandsmåler.
Måske kan man anbringe ultralydssensoren i et rør med en lille ventilator og en motordreven klap for enden? Når der skal måles, går ventilatoren i gang og klappen åbnes, så støvet holdes væk fra sensoren under målingen.