Det lyder rigtigt godt med din fugtighedsmåler , montere i Arduinoen. Fik et par ideer :)
Jeg har to spørgsmål, kan Arduinoen virke standalone ( ala en plc) eller skal der være USB til den hele tiden ?
købt du din Arduinoen i DK eller andet steds ?
Arduinoen kører fint på ekstern strøm [...]
Hvor meget bruger den egentlig ?
En sensor mere + lidt software, så har man en færdig styring til en Solarventi, der sikrer mod at indblæse luft med mere fugt i end der allerede er indendørs - hvis I kan huske garagedebatten :-)
Af en eller anden grund fanger displayet ikke de allerførste bits, når Arduinoen booter, så applikationen kræver lige nu manuel start af display efter Arduinoen. Der er noget timing, som ikke er, som det skal være.
Af en eller anden grund fanger displayet ikke de allerførste bits, når Arduinoen booter, så applikationen kræver lige nu manuel start af display efter Arduinoen. Der er noget timing, som ikke er, som det skal være.
Den parallelle "standard" type har normalt et opstarts delay i nærheden af 15 - 20 ms. Det samme gør sig sikkert gældende her. Prøv at klap hesten lidt før du dumper data til det.
Martin.
Den parallelle "standard" type har normalt et opstarts delay i nærheden af 15 - 20 ms. Det samme gør sig sikkert gældende her. Prøv at klap hesten lidt før du dumper data til det.
... er kommet til at lukke den magiske røg ud af min (OPTEK HOA708) infrarøde lysdiode...
På den måde kan du eliminere fejl-reaktioner fra falsk lys.
IR lysdioder er generelt meget effektive - du kørte vel ikke helt uden formodstand tidligere - for så tro da f.... at den døde...
Du skal ALTID have noget der kan begrænse strømmen gennem en lysdiode, enten i form af en simpel modstand, eller...
Lige nu reagerer transistoren helt tydeligt på tilfældigt lys. Men i mørke virker opstillingen rigtig godt. Blanke objekter findes op til 15 mm væk, hvilket rimer pænt på databladet.
... proof of concept...
Husker jeg helt forkert, eller gik opgaven ikke ud på at opfange blinket fra fin el-måler?
Blev der tid i weekend til at "lege" lidt med det ?
(Satser på at du hele tiden er 1-3 dage foran mig med dine level's )
Og så kan jeg læse du har oliefyr !!! Det må da kunne skiftes til enten et pillefyr eller varmepumpe! :)
... Jeg skal lige have lidt interruptlogik til at virke.
Nu har jeg en (tilsyneladende sikker) tælling af forbipasserende sorte streger på blanke flader (emuleret ferraris-målerskive) på mit skrivebord.
Jeg mangler stadig en lille smule kode på visning af resultater. Måske i aften.
Æv. Hvis jeg skal bruge analog aflæsning, så kan jeg ikke bruge interrupts til tælleren. [...]