Tak til Ingeniøren, som har tilbudt mig at køre en RUF debat.
Det glæder mig særlig, da det var en artikel i Ingeniøren i 1990 med overskriften: "Afsted i en RUF", som startede det hele.
Jeg håber at få en åben og konstruktiv debat med det formål at være med til at løse vore store problemer med klimaet, olien og trafikken.
Lige nu arbejder 5 studerende fra forskellige lande på at aflevere en analyse af energibesparelses potentialet i sammenkobling af RUF køretøjer på skinnen. De har lavet simuleringer i Solidworks og i en fysisk vindtunnel. De går til eksamen i det om kort tid.
Jeg forbereder mig på at få besøg af Discovery Channel, som vil interviewe mig (igen) om RUF. Det første interview kan ses på www.ruf.dk/disc.rm
For en uge siden arbejdede 13 tyske studerende fra Saarland på nogle RUF projekter, bl.a. et batteri skifte system. De var her en uge og var meget begejstrede.
I fredags havde jeg besøg fra Indien. Dr. Subas Pani, som er fra deres centrale planlægningsorgan ville gerne orienteres om RUF. Meget spændende møde.
Sådan sker der hele tiden noget spændende i RUF sammenhæng.
Indlæg i http://ing.dk/artikel/89889 . af Jimmy Christiansen er vist en beregning af et landsdækkende RUF-net. Det er endda forsigtigt beregnet uden de rationalitetsgevinster der bliver, når et så stort projekt er godt igang. 200mia er billigt, særlig når/hvis man tager i betragtning, at der kan etableres et automatiseret logistiksystem. Herved er der ikke brug for ret mange store lastbiler til at levere varer i byerne.
Det er glædeligt at så mange syntes, at vi skal køre i EL-biler, men hvilken anden bil end RUF kan køre på ren EL-drift?
Batteribiler har samme- eller større energibehov til fremdrivning som tilsvarende konventionelle biler.