05. nov 2007 kl 07:53

Jens Rauff

Faglighed på ing.dk

Jeg synes desværre, at der er sket en markant kvalitetsforringelse af artiklerne på ing.dk. Jeg bliver gang på gang skuffet over, at artiklerne med manglende faglighed. F.eks. står der i artiklen om den nye GPS robot plæneklipper, at der er monteret sattelit på den og at den i test siden januar har sparet Horsens kommune for seks mandetimer. Det lugter langt væk af uvidenhed. Selvfølgeligt kan vi ikke alle vide alt, men ingeniøren burde være MEGET faglige artikler med masser af kvalitet - især inden for de tekniske områder.
Er der andre end mig, der har tænkt over det?
Er der blevet skåret i antallet af journalister (eller ingeniører) der skriver for ing.dk/ingeniøren?

Mvh Jens Rauff

05. nov 2007 kl 08:33

Jakob Køster

Re: Faglighed på ing.dk

Jeg er helt enig.. Ofte ligner ing.dk efterhånden revolverjournalistik.

Samtidig bør man være skuffet over at mange artikler er ren kopi, uden at der er henvist til den egentlige kilde.
Fx er http://ing.dk/artikel/82926 ren kopi af http://www.vejsektoren.dk/docu...5089 .. Linket blev iøvrigt udsendt på en nyhedsmail, så det kræver ikke det store engagement at skrive en artikel på Ing.dk.

/Jakob

05. nov 2007 kl 09:07

Peter Risager

RE: Faglighed

Det samme kan i øvrigt siges om debatten, omend den er svær at gøre ret meget ved.

Hvis først et medie som ingeniøren lægger serverplads til "11. september er en sammensværgelse", så ved man at alt er tabt.

(Med fare for at troldene nu indvaderer denne tråd...)

05. nov 2007 kl 12:19

Peder Wirstad

Falig og saglig indhold - og debat

INGENIØREN og ing.dk er i udgangspunktet så faglige og seriøse, at de i udgangspunktet tiltrækker "seriøse" læsere - og derved også debattører.

Alle andre åbne debatfora okuperes altid efterhånden af kværulanter og fantaster. Når de så nedlægges søger disse stadigt efter nye fora.
Der er desværre en tendens til, at det også er ved at ske her.

Ing.dk bør hellere før end senere tage forholdsregler imod, at debatten udvikler sig til kværulanteri og politisk fundamentalisme.

Jeg foreslog engang overfor en - i udgangspunktet seriøs P1-debat - der blev mere og mere skrantende, at de skulle prøve en mellemting, hvor alle indlæg blev "trykt", men hvor der redigeredes en tråd, hvor kun de seriøse indlæg - der i tillæg ikke var gentagelser af tidligere argumenter - blev "trykt".
Debatredaktionen var helt enig med mig, men fik ikke lov at den navnkundige ledelse, der ville have "et åbent og folkeligt debatforum".

NB: P1-debat i denne tidligere form blev da også nedlagt, og ingen seriøse samfundsaktive deltog - eller deltager - længere i det forum.

Her på ing.dk kan vi da (endnu - så længe det varer) opleve at topfolk indenfor et fagområde deltager i debatten.

Med venlig hilsen

Peder Wirstad, Norge

Ny i debatten? Opret en brugerkonto