Torben: Meget interessant side, faktisk. Jeg faldt over for en måneds tid siden, og tog kontakt til dem - men jeg fik ikke så meget ud over det, ud over en masse "undren" :-)
Jeg cut'n'paster lige lidt fra dialogen.
Angående Københavnsk baserede brændselshandlere kunne det selvfølgelig godt have interesse, i og med at vi har noget familie der måske godt kunne overtales til at tage en trailer med over broen ind i mellem og i den dur. Men ved du noget om hvad prisen er hos denne type forhandlere? (Jeg kunne selvfølgelig også bare selv løfte røret, men .. dovenskaben længe leve, I guess :-))
--
Hej,
Wouw - hvis vi holder fast i antagelsen om at der faktisk findes dette 10-liters produkt, kunne det formodes at svare til en ~10-20.000 10-liters dunke om dagen her i vintertiden. Jeg vil prøve at vride hjernen og se om jeg kan komme på en eller anden måde at finde frem til hvor disse lastvognstræk af petroleum bliver distribueret fra / til - men det bliver selvfølgelig en udfordring når nu udgangspunktet er, at fx Shell og Statoil ikke selv synes at være klar over det ..
Mange tak for hjælpen indtil videre!
// Steffen
Michael M Jensen wrote:
> Hej Igen
>
> jeg kan ikke svare dig på hvordan de enkelte brændselshandlere prissætter deres produkter.
>
> Med hensyn til det fiktive ved produktet, så medgiver jeg at det er et af de mindre produkter i den samlede "pulje" af olieprodukter, men salget udgør i størrelsesordenen 6.000.000 liter om året.
>
>
> Med venlig hilsen
> Michael
> ______________________________
> Michael Mücke Jensen
> Oliebranchens Fællesrepræsentation
> Danish Petroleum Industry Association
> Vognmagergade 7
> DK-1120 Copenhagen K
> Tlf. +45 33 45 65 10
> Tlf. direct. +45 33 45 65 14
> Mobil +45 20 42 26 36
>
>
>
> Fra: Steffen Poulsen
> Sendt: 6. december 2005 09:17
> Til: Michael M Jensen
> Emne: Re: SV: SV: SV: Priser på petroleum
>
> Hej,
>
> Det er helt ok; det er vist rimeligt klart at der er tale om et fiktivt produkt som kun kendes af en formel inden i en computer.
>
> Det er første gang for mig, at jeg har oplevet en så nøje daglig opdateret pris på nettet, uden at der overhovedet har været en mulighed for at købe :-) (Jeg befinder mig for resten i midjylland, ved Silkeborg).
>
> Disse brændselshandlere du henviser til - ved du om deres priser ligner priserne på jeres site (eller er de uden for branchen?)
>
> // Steffen
>
> --
>
> Michael M Jensen wrote:
>
>> Det sidste først
>>
>> Produktet sælges stadig, men som Statoil skriver til dig er der efterhånden et begrænset salg. Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig, men i en række af de stører byer med ældre boligmasse, f.eks. København, findes der brændselshandlere, som sælger petroleum i dunke. Du kan måske finde en i nærheden på de gule sider.
>>
>> Det er ikke forpagterne der indrapporterer deres priser, men selskaberne der oplyser deres aktuelle vejledende priser.
>>
>>
>> Med venlig hilsen
>> Michael
>> ______________________________
>> Michael Mücke Jensen
>> Oliebranchens Fællesrepræsentation
>> Danish Petroleum Industry Association
>> Vognmagergade 7
>> DK-1120 Copenhagen K
>> Tlf. +45 33 45 65 10
>> Tlf. direct. +45 33 45 65 14
>> Mobil +45 20 42 26 36
>>
>>
>>
>> Fra: Steffen Poulsen
>> Sendt: 6. december 2005 08:46
>> Til: Michael M Jensen
>> Emne: Re: SV: SV: Priser på petroleum
>>
>> Hej,
>>
>> Jeg fik følgende svar fra Shell:
>>
>> Hej Steffen Poulsen
>>
>> Tak for din henvendelse.
>>
>> Vi kan desværre ikke svare dig på hvor du kan købe petroleum i 10 liters dunke. Enkelte forpagtere sælger måske stadig produktet. Vores egne stationer har ikke længere petroleum i sortimentet.
>>
>>
>> Med venlig hilsen
>> Shell Kundeservice
>>
>> Bo Knudsen
>>
>> Skal det forstås sådan, at det er en af disse enkelte forpagtere der rapporterer ind til jer? - Vil du evt. oplyse om, hvem det drejer sig om?
>>
>> Lige for at tage den fra starten af: Hvordan er det tanken at man som forbruger overhovedet kan anvende jeres information om prisen på petroleums udvikling, hvis man slet ikke kan købe produktet nogen steder?
>>
>> /Steffen
>>
>> --
>>
>> Michael M Jensen wrote:
>>
>>>Det kunne være Statoil www.statoil.dk eller Shell www.shell.dk
>>>
>>>Med venlig hilsen
>>>Michael
>>>________________________________
>>>Michael Mücke Jensen
>>>Oliebranchens Fællesrepræsentation
>>>Danish Petroleum Industry Association
>>>Vognmagergade 7
>>>DK-1120 Copenhagen K
>>>Tlf. + 45 33456510
>>>Direct. + 45 33 45 65 14
>>>Mobil + 45 20 422636
>>>
>>>
>>>-----Oprindelig meddelelse-----
>>>Fra: Steffen Poulsen
>>>Sendt: 5. december 2005 21:28
>>>Til: Michael M Jensen
>>>Emne: Re: SV: Priser på petroleum
>>>
>>>Det lyder fint nok - vil du nævne et enkelt af de olieselskaber der rapporterer prisen ind på petroleum? Så vil jeg prøve at rette henvendelse til dem?
>>>
>>>// Steffen
>>>
>>>--
>>>
>>>Michael M Jensen wrote:
>>>
>>>
>>>
>>>>Kære Steffen Poulsen
>>>>
>>>>Vi har ikke lister over salgssteder for petroleum. Vi må henvise dig til de enkelte olieselskaber, som er dem der har oplyst de pågældende priser til os.
>>>>
>>>>Med venlig hilsen
>>>>________________________________
>>>>Michael Mücke Jensen
>>>>Oliebranchens Fællesrepræsentation
>>>>Danish Petroleum Industry Association
>>>>Vognmagergade 7
>>>>DK-1120 Copenhagen K
>>>>Tlf. + 45 33456510
>>>>Direct. + 45 33 45 65 14
>>>>Mobil + 45 20 422636
>>>>
>>>>
>>>>-----Oprindelig meddelelse-----
>>>>Fra: Steffen Poulsen
>>>>Sendt: 5. december 2005 19:38
>>>>Til: OFR
>>>>Emne: Priser på petroleum
>>>>
>>>>Hej,
>>>>
>>>>På http://www.oil-forum.dk/Priser...aspx kan man se priserne på petroleum gennem tiden.
>>>>
>>>>Men findes der tilfældigvis også en oversigt over, hvor denne petroleum (i 10l udgaven) faktisk kan købes til denne pris? For prisen ser meget interessant ud.
>>>>
>>>>Mvh
>>>>
>>>>Steffen Poulsen