12. jan 2012 kl 21:47

LMW x

Kravene for at blive ingeniør?

Hej alle sammen jeg ville lige høre om hvad kravet til en ingeniør som kan fuldføre sit arbejde godt er. Altså hvor god skal man egentlige være til matematik og fysik på gymnasial niveau efter jeres mening?

På forhånd tak :)

12. jan 2012 kl 21:56

Bjarke Mønnike

Hvis du ikke synes...

...at matematik og fysik er rigtigt morsomt og du har let ved det, så skal du ikke vælge ingeniørfagene, vil jeg mene.

12. jan 2012 kl 21:58

LMW x

x

Dvs. 10 i matematik og fysik på A?

12. jan 2012 kl 22:05

Martin Zacho

Re: x

Dvs. 10 i matematik og fysik på A?

Ikke nødvendigvis, men over middel i naturvidenskablige fag hjælper unægteligt.

Men lyst til faget er en nødvendighed - men det er vel generelt for det meste, som man vil bruge resten af sit (arbejds)liv til.

God fornøjelse med studierne :)

Martin.

12. jan 2012 kl 22:57

John Jensen

Re: Kravene for at blive ingeniør?

Hvorfor vil du være Ingeniør?

12. jan 2012 kl 23:36

Jens Dalsgaard Nielsen

Smid en mail

hvis du bor i nærheden af Aalborg og har lyst til en lille besøg på AAU.
Du kan få lidt satelitter, vindmøller, vedvarende energi, helikoptere og mange andre ting at se.

(gælder også andre)

min mail ? jdnATspace.aau.dk

13. jan 2012 kl 10:30

LMW x

Hvorfor vil du blive ingeniør?

Jamen jeg vil blive ingeniør da jeg synes matematik er spændende dog har jeg svært ved fysik. Endvidere har jeg fået 12 i fysik men det er blot fordi at jeg har en god hukommelse, men forståelsen mangler :p

13. jan 2012 kl 10:54

John Jensen

Re: Hvorfor vil du blive ingeniør?

Jamen jeg vil blive ingeniør da jeg synes matematik er spændende dog har jeg svært ved fysik. Endvidere har jeg fået 12 i fysik men det er blot fordi at jeg har en god hukommelse, men forståelsen mangler :p

Med det engagement bliver du en god ingeniør og fysikforståelsen skal nok komme hvis du fortsætter den gode indsats i undervisningen.

Brug Jens Dalsgaard Nielsens fine tilbud og brug tid på at vælge det studiested og retning, som du synes bedst om.

Jeg kan også varmt anbefale praktik eller studiejob i moderate mængder.

Ingeniøruddannelsen åbner mange muligheder og de færreste ingeniører fortryder deres uddannelse.

Held og lykke.

19. jan 2012 kl 11:04

Mads Gorm Larsen

Ingeniørstuderende for en dag eller

Hej LMV X

Alle de steder hvor du kan blive uddannet ingeniør, har du mulighed for at prøve det af - enten som ingeniørstuderende for en dag eller 3 dag i studiepraktikken. Det er en rigtig god måde at få afklaret hvad det egentlig indebærer.

Ring 65507313 hvis du vil være ingeniørstuderende for en dag i Odense eller Sønderborg

Tillykke med 12 tallet :)

Mad Gorm
Ingeniøruddannelserne på SDU
mgl@tek.sdu.dk

Ny i debatten? Opret en brugerkonto