12. jan 2012 kl 06:44

Morten Jørgensen

Dårligt TV2 signal ??

Det er gået smertefrit efter vi skiftede over til MPEG4 d. 11-12 januar. I den anledning tilkøbte jeg så et Boxerkort for at kunne se TV2 igen. Der er så givet adgang til alle de andre betalingskanaler i 14 dage.

Men men men, mens jeg kan se alle betalingskanalerne (Discovery, TV2 Zulu etc) + DR1+2, HD, DR K, Update og Ramasjang uden problemer mht billedkvalitet, så har det "nye" betalings TV2 et meget dårligt billede, med store pixelplamager og lyden udebliver i perioder. Så efter nogen tid kan det blive normalt, men kun for et kort øjeblik.
Den anden nye TV2-regionalstation (Lorry i dette tilfælde) kan jeg godt se uden pixelering. Jeg troede ellers det var samme signal. Går jeg ind under alle de velfungerende kanaler kan jeg se at de kører med 97-100% signalstyrke og 0-1% bitrate fejl. Men TV2 kører så ikke overrasket med 0-15% signalstyrke og med høj bitrate fejl.

Er der nogen som har en god forklaring på det møgirriterende problem og hvordan man kan udbedre det ??

Mvh

Morten

12. jan 2012 kl 12:54

Vagn Olsen

Re: Dårligt TV2 signal ??

Du bor mellem to sendere og skal se TV2 på TV2(Lorry) på kanal 54. Den anden TV2 er f.eks. TV2(Øst) på kanal 42, den kan jeg også få i oversigten, men jeg kan slet ikke få bilede.

12. jan 2012 kl 14:20

John Jensen

Re: Dårligt TV2 signal ??

Du kan se hvor antennerne står her: http://www.boxertv.dk/kundeser...ort/

Løsningen er som Vagn skriver at vælge TV2 (Lorry) i stedet for TV2 (Øst).

PS: Hvis alt andet svigter, kan du jo også ringe/emaile til kundeservice....

Ny i debatten? Opret en brugerkonto