380 volt ups
Hej derude.
Jeg gik lige og fik en skør ide.
Kan man serieforbinde 32 stk 12 volt batterier og få 384 volt ud af det og så sætte en eller anden billig dims på så man kan konvertere dc til ac.
Jeg kører pt med en dieselgenerator i min virksomhed og producerer ca 60-70 kwh i timen.det bruger den så 20 liter diesel på :(
Iden med var så at jeg skulle kunne hive nogle flere ampere end jeg kan på seas-nves net så jeg ikke skal bruge generatoren.Og jeg kan lade med 35 amp mens jeg bruger fra batterierne eller kan jeg.
Jeg kan køre nogle timer på en 125 amp sikring før den er blevet så varm at den springer, en 160 amp kan holde.
Jeg er ikke interesseret i at bruge en kvart million på at skifte 3 sikringer hos seas-nve som jeg forøvrigt kun kan afskrive med 5 % så derfor leder jeg med lys og lygte efter andre muligheder.
Alternativt bare lukke og slukke :(
Jeg er rigtig træt af at læse om at vi skal udbygge vindkraft og bygge kæmpe elpatroner og brænde Mvh af .Og så kan jeg ikke få lov til at bruge 70 Kwh uden at jeg skal låne til op over skorstenen først. samtidig med mit elselskab har travlt med at bygge bredbånd telefoni og tv forbindelser.
Mvh Robert.