27. sep 2011 kl 13:14

Erik Jensen

Ingeniør eller socialdemrokrat!

En kvinde i en RØD varmluftballon indså, hun var faret vild.

Hun reducerede højden og så en mand på jorden.

Hun gik lidt længere ned og råbte til manden: ”Undskyld, kan du hjælpe mig? Jeg havde aftalt et vigtigt møde for en time siden, men jeg ved ikke, hvor jeg befinder mig!”

Manden svarede: ”Du befinder dig i en rød varmluftballon ca. 30 fod over havet på 55º41´47” nordlig bredde og 10º12´47” vestlig længde.”

”Du må være Ingeniør” sagde kvinden.

”Det er jeg,” svarede manden, ”men hvordan vidste du det?”

”Tja,” sagde kvinden, ”Alt, hvad du har sagt, er teknisk korrekt, men jeg har ikke nogen anelse om, hvad jeg skal bruge oplysningerne til. Faktum er, at jeg stadig ikke ved, hvor jeg er. Det eneste, jeg har fået ud af din hjælp, er, at jeg er endnu mere forsinket.

” Manden på jorden svarede: ”Du må være socialdemokrat.”

”Det er jeg,” svarede kvinden, ”men hvordan kunne du vide det?”

”Det er enkelt. Du ved ikke, hvor du er, eller hvor du skal hen. Du er kommet op ved hjælp af varm luft. Du har indgået en aftale, som du ikke er i stand til at holde, og du forventer, at folk under dig skal løse dit problem. Faktum er, at du befinder dig i samme situation, som du gjorde, før du traf mig, men nu er det pludselig min fejl!”..

-----------

For en god ordens skyld må jeg sige at jeg stemte klart rødt, men derfor er historien jo alligevel meget sjov og meget sigende om vores syn på virkeligheden, alt efter om man er Ingenør eller bare Socialdremokrat:-)

27. sep 2011 kl 13:32

kurt christensen

27. sep 2011 kl 13:41

Lars Juul

Re: Ingeniør eller socialdemrokrat!

Jeg kunne sværge på, at jeg har haft samme samtale med en lavstammet gut i en blå ballon for nylig..

27. sep 2011 kl 14:36

Bjarke Mønnike

Re: Ingeniør eller socialdemrokrat!

Det morsomme er at jeg lige har den samme historie ved dimmisionsfesten for jurister på universitetet sidste fredag.

Her var der to jurister Tim og Tomi ballonen .Tim spurgte en person på jorden om hvor de var. Han svarede: " I er i en ballon 15 meter over jorden".

Tom udbrød det må være en jurist. Hvor ved du det fra spurgte Tim. Jo ser du sagde Tom han svarede præcist på hvad du spurgte ham om:o)

En spændende overskrift " socialdemrokrat"

27. sep 2011 kl 14:46

Niels Terp

Microsoft-udgaven

Så morsom og rammende denne historie er, hørte jeg den for første gang for nogle år siden - i en lidt anden udgave:

En lille gruppe forretningsmænd var på vej til et møde i et lille privatfly. Da de er ved at nå frem bliver de overrasket af tåge, og piloten går så langt ned han tør - men han kan ikke finde vej.

I sin nød ruller han sideruden ned, og råber til en mand i et vindue i en skyskraber: HVOR ER JEG ??? Og manden råber tilbage: DU SIDDER I EN FLYVEMASKINE. Piloten lukker vinduet, flyver frem til næste lyskryds, drejer skarpt til venstre, og VUPTI er flyet landet. Det var pokkers, udbrød den ene af forretningsmændene - hvordan klarede du lige det ? Meget enkelt, svarede piloten. Jeg stillede et yderst simpelt spørgsmål, fik et fuldstændigt korrekt svar som jeg ikke kunne bruge til noget som helst. Så gik det op for mig at jeg havde talt med Microsofts Supportafdeling - og så vidste jeg at lufthavnen lå lige om hjørnet !

Niels

Ny i debatten? Opret en brugerkonto