09. maj 2011 kl 13:01

Lena Henningsdatter

Om at spurte til Kina

Jeg handler i Kina. INDrømmet. Men det kan man jo gøre på mange måder.
Jeg gør sådan her:

From: mail@perlerier.dk
May 4,2011 at 04:30 AM

Dear office

Thank you for the new information on products.

Is it possible to get these with a picture by own choice?
MOQ?
How do you want the picture?. pdf or .jpg or something else?

Sincerely

Leena Henningsdatter
Denmark
---
Howsa - kineserne har sørme censureret mig - i deres egen produktresumedatabase.

Jeg er ved at få produceret smykker til 'statsløse grundtigianere'. Et billede af Grundtvig på forsiden og teksten:

Menneske først!
Kristen siden ...

på bagsiden.

Jeg skrev, at smykket skulle bruges til dem, der gerne ville signalere, at de var trætte af regeringen håndtering af Muhammadtegninge-krisen og de manglende asylbevillinger og statsborgerskaber til statsløse. At vi er flere end mig, der skammer os over det. Det er taktløst, for at sige det mildt.

Og nu er den sgu forsvundet fra min inbox - jeg kan ikke læse det mere...

Grundig censur - det har de sgu i kina.

Nå, men de er ved at blive produceret - i sterling sølv og i 316L stål med kæder.

Ideen er så, at jeg får sat den til salg og at x antal kroner skal gå til en fond, som Erik, jeg kender ude fra Sandholm, skal administrere. Til god tobak (virginia) og lommepenge til ungerne derude.

Men...

Censur - det er de sgu gode til i Kina, så I kan ikke få korrespondencen gengivet.

Angela, som damen i Kina kalder sig, skrev:

"I am sorry to hear, that your government does not offer good policies."

Nå, nok fra mig.

Det er den her version af Nikolaj Severin Frederik, jeg vil sende i cirkulation. (om ikke andet, så kan jeg give venner og familie en hvert år til jul og fødselsdag til jeg kreperer :)

http://www.google.com/imgres?i...,s:0

Nok fra mig

Hende med ondt i skallen.

13. maj 2011 kl 08:53

Lena Henningsdatter

teknik-idiot mangler råd fra metalkyndig

Nå, det er som sædvanligt bare mig, der er teknik-idiot. Der findes et mikroskopisk 'view all' i inquiry inboxen hos firmaet og der kan man finde den fulde korrespondance. Så meget censur har de altså heldigvis ikke i Kina.

Imidlertid er jeg stødt på en ny udfordring. Jeg vil gerne have en ordentlig indfatning til mit grundtvig smykke og påtænker at skære/lave den selv. Grundtvig interesserede sig jo for nordisk mytologi så på den måde ville det være ok at skære en indfatning til cabochonen i vikingeflet- mønster. Jeg er klar over, hvor jeg finder de originale mønstre til inspiration, men jeg har indtil nu ikke arbejdet med at fremstille støbeforme til metal.

Mit bedste bud er porcelænsler, da jeg har arbejdet en del skulpturelt i keramiske materialer. His den bliver god, kan det være, jeg beholder den i porcelæn, men jeg er ikke sikker på brudstyrken og det gør jo ondt, hvis den knækker i en kæde rundt om halsen.
Er der nogen, der kender til produktionstekniske detaljer ang. støbeteknikker. Kan fabrikken i Kina fremstille en 'mold' fra en form i brændt porcelænsler?

På forhånd mange tak.

Henningsdatter

Der har plejet magen til han blev rask og stoppet mad i ham, men stadig selv har ondt i skallen...

Ny i debatten? Opret en brugerkonto