05. jun 2010 kl 14:44

Michael Eriksen

Tip: "Define" plug-in til firefox

Det er sikker bekendt for mange, men jeg vil lige slå et slag for at installere "Define" plug-in in Firefox (Jeg ved desværre ikke om sådan noget fås til IE).

Det fungerer ved at man ved musen markerer et ord på en tilfældig hjemmeside, højreklikker, vælger "Define <ord>" i menuen og så åbner en ny tab med en resultatet af en søgning fra diverse ordbøger, leksika og wikipedia. Det fungerer i sagens natur bedst med engelske ord og akronymer.

Jeg havde lige behov for at finde ude af hvad ANWR betyder, og det fandt jeg øjeblikkeligt ud af.

05. jun 2010 kl 19:32

Jens Kristian Geyti

Re: Tip: "Define" plug-in til firefox

Alternativt gør søgetermen "define: ANWR" det samme hos Google.

Tjek desuden generelt deres "avancerede" funktionalitet ud - man kan mere end man tror. Jeg bruger især deres regnemaskine (fx "5*5^2") og deres valutaomregner (fx "50GBP in DKK").

05. jun 2010 kl 22:06

Mark Ruvald Pedersen

Sødt

Et enkelt dobbeltklik på et ord med chrome (og googles eget ordbogs-plugin) og så er den sag ude af verden.

Jeg får følgende som en lille ballon ved dobbeltklik:
anwr: The Arctic National Wildlife Refuge (ANWR) is a national wildlife refuge in northeastern Alaska, United States. It consists of in the Alaska North Slope region. It is the largest National Wildlife Refuge in the country, slightly larger than the Yukon Delta National Wildlife Refuge. ...

Ny i debatten? Opret en brugerkonto