Gode råd til Renovering af hus.
Hej.
Jeg har kik på et hus fra 70'erne. Men jeg har behov for nogle renoverings ideer for at kunne sætte mig ind i om huset er noget for mig. Derfor vil jeg spørge i dette forum.
1. Opvarmning. Huset er i dag opvarmen med ikke mindre end 3 typer varme enhed... Og det er ikke nogen jeg kan lide.
Elvarme, i form af radiatore i cirka 50% af huset, og el gulv varme i den resterende del af huset. Her til kommer en luft til luft varme pumpe, der er monteret ved siden af en brænde ovn hvor der er blevet fyret med koks!
Jeg tænker i følgende løsnings muligheder:
A: Fjernvarme, tilslutning ved vejen er mulig.
B: Jordvarme, Haven skal alligevel totalt renoveres (mere end huset)
Der til kommer at der skal sættes vædske fyldte radiatore op og laves gulvvarme (en størrere opreation hvor gulvene skal op,med mindre nogen kender til bedre løsninger)
2. Under vinduerne i huset er der træ (huset er ellers muret) dette træ er mørt og skal skiftes. Her tænker jeg også i 2 senarier:
A: Mur under de nye vinduer (dog er murstenen nok svær at skaffe har jeg fået at vide).
B: Vinduer med et isoleret panel i bunden.
Jeg har meget brug for råd og vejledning i denne indledende fase, så jeg kan tænke købet ordentligt igennem.
Jeg svare gerne på spørgsmål og levere billeder.
Mvh Jesper