11. dec 2009 kl 11:29

Mikkel Sonne

Hjælp til prototype

Jeg sidder i en situation hvor jeg skal til at fremstille en form for prototype, men da mine tekniske færdigheder ikke er på det højeste niveau har jeg brug for hjælp.

Produktet er baseret på samme funktion som spolen der ruller ledningen sammen i en støvsuger. Produktet skal bare i denne situation være af en meget mindre størrelse. Pointen er at spolen skal kunne sættes på en ledningen som så bliver rullet sammen. Spolen og ledningen fylder nu utrolig lidt og kan derfor let transporteres rundt. Hvordan funktionen kan laves i denne formindskede version er hvad jeg mangler hjælp til.

Hvis nogen kan hjælpe eller kender nogen der kan hjælpe med denne må de meget gerne kontakte mig: Mikkelsonne@live.dk

11. dec 2009 kl 11:47

Bjarke Mønnike

Re: Hjælp til prototype

Se her:

CordCtrl ”ledningsoprul”

Den er nem at lave selv

http://www.hamonoya-europe.com...te=1

11. dec 2009 kl 11:58

Mikkel Sonne

Re: Re: Hjælp til prototype

Ja ok. ser nem ud.

Jeg vil bare gerne fremstille en spole der selv ruller ledningen sammen (fx som spolen i en støvsuger) hvor man jo ved CordCtrl selv skal vikle ledningen rundt om.

11. dec 2009 kl 12:03

Bjarke Mønnike

Re: Re: Re: Hjælp til prototype

Hvorfor SKAL du frenstille en proto type?

Jeg har set nogle meget små på museledninger i Elgiganten

11. dec 2009 kl 12:55

Mikkel Sonne

Skole projekt

Det er i anledning af et skoleprojekt. Hvor jeg i en gruppe skal fremstille et produkt der derefter skal markedføres.

Ja dem har vi også set, men det var mere angående produktion af selve produktet ikke så meget køb af produkt, da vi har undersøgt stort alt på markedet der minder om.

11. dec 2009 kl 14:14

John Johansen

Re: Skole projekt

Hvad med sådan noget lignende?:
http://www.ktkontorforsyning.d...html

15. dec 2009 kl 11:22

Mikkel Sonne

Re: Re: Skole projekt

Ja det er faktisk noget i den stil, men den skal bare have en stop funktion så den ikke ruller ind medmindre man vil have det.

Vi har faktisk undersøgt stort set alle lignende produkter, men det vi faktisk har brug for er en person der kan hjælpe os med at lave vores eget produkt. Så hvis nogen kender nogen eller bare et andet sted at lede end denne website, vil det være en stor hjælp.

15. dec 2009 kl 12:09

John Tvingsholm

Re: Re: Re: Skole projekt

Hej Mikkel.

Den her type kan anvendes på mange forskellige slags ledning.
http://www.tesora.com.au/image....jpg
Princippet består i at man sætter oprulleren midt på den ledning man vil rulle op, og så drejer man den ene halvdel og derved bliver ledningen trukket ind i oprulleren. Måske kan den også udføres med en spændt fjeder inden i som sørger for oprulningen ved tryk på en knap. Fjederen vil så blive spændt igen når man trækker ledningen ud.
Hvis det er noget som skal føres ud i livet i anden forbindelse end i det omtalte skoleprojekt vil jeg anbefale at tjekke om den allerede er patenteret, for det er der overraskende mange ting der er.
Hvis du skal fremstille en prototype vil jeg anbefale dig at alliere dig med en som kan tegne i et 3D cad-program som f.eks. Autodesk Inventor. Mekanisk indsigt er et godt udgangspunkt. Du kan også selv kaste dig ud i det ved at downloade en 30dages trial version. Når du så har din tegning klar, skal du ha' fat i et firma som kan printe 3D nylon som f.eks.
www.davinci.dk

God fornøjelse.

15. dec 2009 kl 12:43

Torkil Bladt

Skole projekt

JEg har købt en mus med en sådan funktion, med stop i en Tiger butik for 50 kr, i september tror jeg.
Der gik kludder i den så jeg måtte skille den ad. Hemmeligheden er en kugle, der kører i et spiralspor. Funktionen er som et rullegardin.

26. jan 2010 kl 22:35

Gordon Clarke

En anden løsning?

Hvis ledningen skal rulle ind i en "beholder" fylder beholderen også noget. Skal ledningen absolut ind i en beholder? Hvad med at brug en ledningen som er snoet som en spiral/fjeder? Denne løsning kendes fra flere produkter og er næsten gratis.
Fordelen vil være, at den næppe kan fylde mindre og, hvis den skal transporteres i en lomme, så kan det hele være i en lille plastikpose.

Ny i debatten? Opret en brugerkonto