Undersøgelse: Din ønske-elbil?
Kære alle
Jeg er studerende på Danmarks Designskole og er igang med en opgave, hvor jeg har valgt at fokusere på at udvikle et koncept/overordnet design for en (mindre) elbil.
Jeg vil derfor gerne spørge på dette gode forum, hvilke forventninger og forhåbninger I har til hvordan en elbil skal fungere.
Jeg har delt spørgsmålene op i kategorier:
1: Hvilke tekniske krav har du til en elbil (f.eks rækkevidde, køreegenskaber, interface (analogt eller digitalt), styresystem - og iøvrigt alt andet hvad I kan komme på) - det er jo nok her ingeniører har mest forstand :) ..?
2: Hvilke funktionelle krav har du til en elbil (f.eks, hvordan synes du dørene skal åbne sig, hvor stort skal bagagerummet være, har du brug for en cigarettænder, aircondition, varme i sæderne, elektriske vinduer, osv..) ..?
3: Hvilke æstetiske/udtryksmæssige krav/forventninger har du til en elbil (skal den se 'sporty' ud, 'rar og venlig', ligne en 'batmobile', være lyserød - osv.) ...?
Vigtigt: Selvom det sidste svar kan være svært at svare på, så vil jeg bede jer indtrængende om at beskrive hvad der er for et formmæssigt udtryk, som I hver især vil sætte pris på - jeg læser nemlig ikke til ingeniør, men til industriel designer, så det 'æstetiske' element er ret vigtigt.. :)
Jeg håber I vil bruge et par minutter på lige at svare på de tre spørgsmål, med hvad I nu lige kan komme på.
Kærlig hilsen David
-