05. dec 2008 kl 12:59

Asbjørn Jensen

Hvad er det DR vil have os til at betale til ?

Sidder i udlandet og må derfor læse mine betalingsoversigter elektronisk.
Opkrævningen fra Danmarks Radio angiver at det er DR Licenskampagner og TV Byen jeg betaler til og ikke de programmer jeg gerne vil se.

05. dec 2008 kl 14:07

Søren Svensson

Re: Hvad er det DR vil have os til at betale til ?

License er tyverri og svindel da man ingen muligheder har for at ungdå at betal det fulde beløb hvis man bare har bare et minimum af moderne udstyr.

Selv hvis man kontakter de kære mennesker på license kontoret og forklar dem man ikke bruger "public service"
men kan accepter betal radio license da man syntes om og høre p3 på arbejde få man bare et arrogant svar tilbage om man bare har betal fuldt ud, pronto.

05. dec 2008 kl 14:55

Poul Christiansen

Re: Re: Hvad er det DR vil have os til at betale til ?

Øh, ja. Hvad forestiller du dig ellers?

Skal de svare "Åh, det er da synd for dig. Du skal selvfølgelig ikke betale din del af samfundets udgifter Du slipper med det halve. Vi sender også din henvendelse videre til skatteministeriet, der så vil sørge for at reducere din skat til det halve, da det jo heller ikke er rimeligt at DU skal betale så meget i skat. Samtidig kontakter vi undervisningsministeriet så du kan få dine skole-penge tilbage. Hav en fortsat god dag."

11. dec 2008 kl 11:31

Asbjørn Jensen

Re: Re: Re: Hvad er det DR vil have os til at betale til ?

Så har jeg endelig fået et meningsfyldt svar fra DR

De har sat den forkerte tekst på opkrævningerne !!!

Spørgsmåler er så om vi nu er forpligtede til at betale ??? Det er jo ikke licens.

11. dec 2008 kl 11:44

Kai Birger Nielsen

Re: Re: Re: Re: Hvad er det DR vil have os til at betale til ?

Jeg har et forslag til folkekirken om at lave samme slags opkrævning af kirkeskat. Hvis man har muligheden for at risikere at komme til at høre på en præst, skal man betale :-)

11. dec 2008 kl 12:01

Hans Henrik Hansen

Re: Re: Re: Re: Hvad er det DR vil have os til at betale til ?

Spørgsmåler er så om vi nu er forpligtede til at betale ???

- du skriver, at du 'sidder' i udlandet(?) Hvis du også BOR der, kan jeg da ikke se nogen grund til at du skulle betale 'licens' (eller noget andet) til DR!
Da jeg i sin tid boede i Belgien, var det eneste DR, vi kunne høre, P1 på langbølge (ind imellem afbrudt af fiskerinoteringer mv.!) samt et nyhedsbroadcast på kortbølge (når man var heldig at finde det!). De ydelser betalte vi ikke til DR for!

Ny i debatten? Opret en brugerkonto