Byggeri

Se alle indlæggene fra Ingeniørens konference om fremtidens byer

Gik du glip af konferencen Urban Future? Eller vil du gerne genopleve den? Nu har du mulighed for at se en videooptagelse af hele Ingeniørens konference om fremtidens byer.

25. aug 2014

Undersøgelse: Beslag manglede på Lyngby-højhus, hvis tag blæste af

En undersøgelse bestilt af forsikringsselskabet Tryg konkluderer, at det kun to år gamle tag på Søjlehuset i Lyngby, der blæste ned i stormen sidste år, ikke var fastgjort ordentligt.

19. aug 2014

Spørg læserne: Kan støjdæmpende vinduer hjælpe metro-naboer?

8. mar 2014 8

Seks donkrafte løfter Storebæltsbroens vejbane – med biler på

Sund og Bælt er ved at udskifte lejerne under vejbanen på Storebæltsbroens østbro. Derfor kan bilister i øjeblikket opleve at køre på en bro, der er hævet 1,5 cm af enorme donkrafte.

5. mar 2015

Eksperter: Høj hastighed i Femern-tunnel kan godt forsvares

Femern-sikkerhed del 3: Femern-tunnelen er blevet kritiseret for en usædvanligt høj fartgrænse på 110 km/h. Den høje fart medfører større risiko for ulykker. Men med korrekt belysning og fartkontrol vil det alligevel være forsvarligt, siger tunneleksperter.

5. mar 2015 7

Nordhavn-lejere skal betale 900 millioner i særlig ‘metroskat’

Udviklingsselskabet By og Havn sender sin regning på 900 millioner for de kommende metrostationer videre til virksomheder og beboere i Nordhavn. De skal betale ekstra i leje i 60 år.

5. mar 2015 via Børsen 31

Ustabil skorsten lyn-sprængt i nat

Den vakkelvorne skorsten i Odense blev kort før midnat bragt sikkert ned af en sprængningsekspert foran rullende tv-kameraer og en større forsamling nysgerrige.

5. mar 2015 via TV 2 2

Ustabil skorsten i Odense kan væltes på 12 timer

En stor skorsten i Odense er ifølge politiet i fare for at vælte. Her forklarer sprængningsekspert Mikkel Lerdrup, hvordan skorstenen kan sprænges ned så hurtigt som muligt.

4. mar 2015 2

Frem med dynamitten: 57 km lang jernbanetunnel gennem Alperne

Italien og Frankrig har underskrevet en endelig aftale om at bore en 57 km lang jernbanetunnel gennem Alperne fra Lyon til Torino.

4. mar 2015 4

38 km norsk kæmpetunnel skal bores af spansk-italiensk hold

De to 19 km lange tunnelrør til Follobanen i Oslo skal bores af et spansk-italiensk konsortium. Opgaven til 7,5 mia. kr. skal klares med fire tunnelboremaskiner og en del traditionel sprængning

3. mar 2015 2