Gennem bøvl mod himlen

Niels Foldager

Det er sagt på mange måder: "Man kommer ikke sovende til succes.", "Intet kommer af sig selv.", "Man må yde, før man kan nyde." Og med H.C. Andersens ord: "Man gaaer først saa gruelig meget ondt ig...

Resultater af Faldskærms- og reefingtest

Mads Stenfatt

Kære Alle Søndag den 22. marts fik vi endelig testet Nexø-faldskærmen sammen med det reefing-system der skal sikre en blid åbning. Kort fortalt, så var testen en succes. Det har været et utrætte...

Lidt af hvert i HAB

Niels Foldager

I går blev den første tank til teststanden trykprøvet til 36 bar, hvilket den bestod. Det havde vi nu også forventet, da den er designet til prøvetryk 45 bar. Det får den senere, men vi har i ikke ...

Ingeniørstanden vs. modeverdenen

Mads Stenfatt

Kære læsere Nu indrømmer jeg det altså, og jeg har tænkt mig at sige det lige ud: Jeg har en udfordring. Nexø I balluten i færdig udgave Som tidligere nævnt, så opstod der nogle problemer med m...

Nye tider - Nyt logo

Mads Stenfatt

Nedenfor kommer nu den efterspurgte blog, skrevet af Jonas Linell, om vores nye logo: Kære alle, Copenhagen Suborbitals udvikler sig hele tiden. Vejen til stjernerne bugter sig, og vi planlægger ...

Fra bruseren til ovnen

Niels Foldager

Som meddelt i tidl. blog måtte weekendens faldskærmstest desværre atter udsættes pga. vejret. Heldigvis var der mange andre aktiviteter, hvoraf nogen skal omtales her. Bruseren Vores første BPM-5...

Grand opening! Ny merchandise butik

Mads Stenfatt

Kære læsere Fremskridt I CS skrider arbejdet fremad på alle fronter, og i alle verdenshjørner, da meget af arbejdet på delelementerne har foregået udenfor hallerne. Men nu skal alle de løse ender...

Faldskærmstest den 8/3, 11:00

Mads Stenfatt

Kære Læsere Så prøver vi igen. Vejrudsigten for søndag ser rigtig dejlig og forårsagtig ud. Det udnytter vi i faldskærmsafdelingen til endnu engang at springe ud. Exit over Center Jump. Foto: Sa...

Reality-TV: BPM-5 motoren

Niels Foldager

I tidligere blogs har vi præsenteret designet af vores bi-propellant motor BPM-5: Fig. 1: Rendering af CS BPM-5 med brændstofrør og monterede sensorer. Højde 520 mm. (Illustr.: Thomas Madsen & Ni...

Gode nyheder

Niels Foldager

For et par dage siden, og ganske få timer før, vi skulle i gang med selv at bore injektorkanaler i et drejet injektoremne, fik vi besked fra Frank Aureld (fa. ProtoBuild), at han er færdig med vore...