Velkommen til topmøde

Af Poul-Henning Kamp,  fredag 11. sep 2009 kl. 08:57

Nogle gange kan Amazon's anbefalinger strækker sig langt ud over indkøb:

Check hvad folk også købte.

Velkommen til topmøde i december.

phk



11. sep 2009 kl 09:37

Bjarke Mønnike

Tankevækkende

Jeg er forundret......simpelthen!


11. sep 2009 kl 09:45

avatar

Lars Lundin

Point til artikler & blog-indlæg ?

Hvornår får læserne mulighed for at give point til artikler & blog-indlæg ?


11. sep 2009 kl 10:18

Mikael Boldt

Re: Tankevækkende

Og så kan battet ikke engang bruges til at spille baseball, hvis man læser kommentarerne længere nede på siden


11. sep 2009 kl 10:24

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Re: Tankevækkende

Og så kan battet ikke engang bruges til at spille baseball, hvis man læser kommentarerne længere nede på siden

Så vidt jeg ved er alt andet end massive træ-bats ulovlige at spille med i turneringer.

Poul-Henning


11. sep 2009 kl 10:45

Tommy Schouw Rasmussen

Softball

Såvidt jeg ved, så bliver alu-battet meget oftere brugt når folk spiller softball, så det er ikke helt ubrugeligt. Mener dog ikke helt at skimasken og pebersprayen er med på listen over udstyr, ligesom handskerne ser lidt forkerte ud til at gribe med...


11. sep 2009 kl 11:03

Thomas Lemke

Kobling?

Hvad var det nu lige at kobling mellem alu-battet og klimatopmødet var?

Mvh Thomas


11. sep 2009 kl 11:09

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Kobling?

Hvad var det nu lige at kobling mellem alu-battet og klimatopmødet var?

Det er Amazon i Tyskland.

Hvis du giver dig til at søge lidt på hvad der rører sig i "autonome" miljøer, f.eks i Berlin, finder du hurtigt sammenhængen.

Poul-Henning


11. sep 2009 kl 13:47

avatar

Troels Halken

Re: Re: Kobling?

Hvis du giver dig til at søge lidt på hvad der rører sig i "autonome" miljøer, f.eks i Berlin, finder du hurtigt sammenhængen.

Det behøver man vist ikke for at forstå sammenhængen. Baseball bat, hættehuer, handsker og peberspray... De skal sq nok ikke spille ludo eller deltage i en paneldebat...

Gad vide hvad vi finder, hvis vi kunne se det samme for politiet: hjelme, visirer, skjold, knipler, tåregasgranater og masser at plasticstrips...

Det lader til at vi har glemt at opdrage nogle i det liberale demokratis ånd.

Vh Troels


11. sep 2009 kl 14:22

Lars Andersen

Fjolser

De idioter skulle tage at afbestille deres Kina-bras, blive hjemme og spare en masse CO2.

Er det ikke sådan fjolserne selv siger om klassen de hader?


11. sep 2009 kl 14:39

Casper Jensen

Re: Re: Re: Tankevækkende

Og så kan battet ikke engang bruges til at spille baseball, hvis man læser kommentarerne længere nede på siden

Så vidt jeg ved er alt andet end massive træ-bats ulovlige at spille med i turneringer.

Poul-Henning

Alu-bat giver bolden ekstra energi pga. aluminiumen bøjer indad når bolden rammes og derefter bøjer alu´en tilbage og skubber bolden fremad. Dette kombineret med battets sving-hastighed, vil sende bolden ud over stadion utrolig nemt, hvis battet er i hænderne på en prof. Derfor bruges kun gammeldavs massive træbat.


11. sep 2009 kl 14:51

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Re: Re: Kobling?


Det lader til at vi har glemt at opdrage nogle i det liberale demokratis ånd.

Eller også at vi netop gjorde det ?

Poul-Henning


11. sep 2009 kl 15:14

avatar

Troels Halken

Re: Re: Re: Re: Kobling?


Eller også at vi netop gjorde det ?

PHK, det er jo klart at vold mod en lovlig demokratisk valgt regering ikke er et lovligt demokratisk middel. Så vi kan godt konkludere at på demokratisiden har vi spillet fallit, da disse mennesker jo åbenbart ikke ønsker at respektere demokratiet og dets spilleregler.

I et liberalt (ikke som i de neokonservatives natvægter version) samfund er frihed og lighed to at de allermest grundæggende værddier. Men disse mennesker ønsker åbenbart heller ikke at respektere dem som har en anden holdning end dem selv. Og siden at de mener at deres sag retfærdiggører vold, så har de heller ikke forstået lighedstanken eller frihedsbegrebet.

Så vi har da fejlet et eller andet sted?

Vh Troels


11. sep 2009 kl 15:14

Lars Andersen

Re: Re: Re: Re: Kobling?

Poul-Henning Kamp:

Eller også at vi netop gjorde det ?

Mon ikke ungdommen kommer med en modkultur imod hvilket som helst samfund?

Trodsalderen er kun ikke omkring det 3. år. Det bliver ved op til det 30. år.


11. sep 2009 kl 15:54

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Re: Re: Re: Re: Kobling?


PHK, det er jo klart at vold mod en lovlig demokratisk valgt regering ikke er et lovligt demokratisk middel.

Ruslands, Kinas, Irans og Afghanistans regeringer er også lovligt, demokratisk valgt, bortset fra, at vi i EU ikke opfatter dem som helt så gode som vores lovlige demokratisk valgte regeringer.

Selv svindler-mafiosoen Berlusconi kan bryste sig af at være lovligt demokratisk valgt, på samme vis som DeKlerk, Stalin, Hitler og Amin.

I mine øjner siger "lovligt demokratisk valgt" egentlig ikke så meget om en regerings legitimit som man godt kunne ønske sig.

Hvis befolkningen griber til udenomsparlamentariske metoder, når en "lovligt demokratisk valgt" regering alligevel ikke representerer dem og deres interesser, gør det næppe nogen forskel, at disse udenomsparlamentariske metoder er gjort ulovlige, af den "lovligt demokratisk valgte" regering.

Eller rettere, det får vinderen lov til at beslutte, når krudtrøgen har lagt sig.

"Govern with the consent of the governed" som de siger i USA, det land der senest (233 år siden) har tænkt grundigt over styreformer.

Gandi indså i sydafrika, at dette ikke kun var tilfældet i USA: "Hvad sker der hvis de laver en lov og ingen følger den ?" spurgte han, og skaffede sine indiske copatrioter ligeberettigelse i sydafrika, på delvis bekostning af de sortes.

Men det er faktisk ikke den situation vi står overfor med de såkaldte "autonome".

Der står vi overfor et mindretal, der har gennemskuet, at et flertal har gennemskuet, at de med en lovlig valgt regering kan slippe af sted med at skide på mindretallet og blot hyppe egne kartofler.

At mindretallet, der også har inset at de arver fallitboet når festen er slut, derfor i deres afmagt griber til udenomsparlamentariske metoder er faktisk forholdsvist forståeligt: de efterlades ikke andre muligheder af flertallet.

Det påhviler altid et flertal at beskytte mindretallene, en ting den røde fløj historisk er meget bedre til end liberalisterne, der ser 50.1% som et klokkerent mandat til at skide på halvdelen af befolkningen.

Eller som det oftest udtrykkes: "Vi vandt, lev med det!"

Derfor mener jeg at de autonome er resultatet af en liberalistisk opdragelse, men det er deres forældres opdragelse vi taler om.

Den nemmeste måde at undgå et blodig kaos under topmødet, er at åbningstalen starter med ordene:

"Min generation har nu indset, at vi ikke kan feste igennem og efterlade regningen og oprydningen til vores efterkommere..."

Og lade COP15 aftalen afspejle den indsigt.

Poul-Henning


11. sep 2009 kl 16:22

Ole O. Find

Teenage drenge...

Autonome køber ikke alu baseball bat på amazon.
Det gør teenage drenge der vil imponere vennerne, klik videre til højre og i vil se at de har jo også købt sjofle teenage film, ps3, x-box joysticks, netværkskabler, gaming mus, dårlige volds film og plastik kugler til luftpistolen...


11. sep 2009 kl 16:47

Kristian Dalgård

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kobling?

Du taler sandheden, PHK. Men alu-bats er nok ikke det smarteste udstyr at medbringe til en demonstration - og så ligger det heller ikke til segmentets stil. Slangebøsser og molo'er er der mere black bloc over.


11. sep 2009 kl 17:00

avatar

Andreas Calov

Re: Softball

man kan også bruge alubats i baseball da de for det meste er bedst, men battet i artiklen ville jeg ikke bruge til en softball kamp (jeg spiller selv softball og skal til dm imorgen:D juhu)


11. sep 2009 kl 18:17

avatar

Anders Christensen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kobling?

Hykler, din generation har efterladt en enorm regning til kommende generationer gennem den massive indvandring af mellemøstlige personer, som stiller os over for massive problemer og udfordringer. Rent økonomisk minimum på højde med efterlønnen, hvilket er belyst af både Rockwoolfonden og velfærdskommisionen.

At du i anden sammenhæng fremdrog Frankring som eksempel på vellykket integration med små 50.000 afbrændte biler om året (det kan da heller ikke være helt godt for miljøet), siger lidt om den ikke se, ikke høre holdning du har til problemet, men du kunne da passende starte med at google: "zone de non droit".


11. sep 2009 kl 18:24

Kristian Dalgård

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kobling?

@ Anders Christensen:

... Og hvis man følger tankegangen til ende og indfører slavehandel, kunne man rent økonomisk få et udbytte på mange gange efterlønnen - super!

Hvis alle mennesker var psykopater, ville det hele være meget lettere. Men hvis alle samtidig led af vrangforestillinger, kunne det godt gå hen og give nogle problemer...


11. sep 2009 kl 19:22

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kobling?

Hykler, din generation [...]

Taget i betragtning at det først var ved det seneste folketingsvalg at min generation har opnået en egentlig representation, kan jeg kun antage at du lider af en misforståelse vedrørende min alder...

Poul-Henning


11. sep 2009 kl 20:21

John Tvingsholm

Eller er det den socialistisk opdragelse?

Derfor mener jeg at de autonome er resultatet af en liberalistisk opdragelse, men det er deres forældres opdragelse vi taler om.

Nonsens. Der findes stort set ikke liberale i Danmark. Vi lever i et land hvor selv de Konservative (vælgere) er socialister, muligvis uden at de er bevidste om det da socialismen har gennemsyret landet fra vugge til grav. Hvordan liberalistisk opdragelse skulle kunne forekomme i et traditionelt socialistisk land uden liberale er mig en gåde.
Indslaget om Amazon var interessant lige indtil du leverede det her vrøvl som stort set bekræfter den forkvaklede indstilling som nogle mindretal render rundt med.


11. sep 2009 kl 23:15

Lars Christoffersen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kobling?

Jeg begynder at tro at, du selv tror på det sludder. Som Churchill sagde, demokrati er en elendig styreform, men alle andre styreformer bare dårligere. Der er masser af ting i et demokrati der er dårlige, men sådan er det bare. Hvordan kan du i din fantasi sammenligne Kina's regering, med kun et parti, med demokratierne i Vesteuropa? Problemet er snarer, at folk er for dovne og dumme til at de gider gøre arbejdet fra bunden. Det er jo meget lettere at ryge sig skæv i hash og derefter møde op med en maske og et baseball bat. Med lommen fuld af fars og mors penge. Chancen for at komme i TV er jo også meget bedre.


11. sep 2009 kl 23:17

avatar

Anders Christensen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kobling?

I betragtning af, at du har børn i efterskolealderen og de fleste mennesker i Danmark får børn omkring de 30 år, vurderede jeg, at du havde haft stemmeret i minimum 20 år.

Men det var da heldigt for dig, at jeg tog fejl, så du slap for at forholde dig til substansen i mit indlæg.


11. sep 2009 kl 23:22

avatar

Anders Christensen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kobling?


... Og hvis man følger tankegangen til ende og indfører slavehandel, kunne man rent økonomisk få et udbytte på mange gange efterlønnen - super!

Hvilken tankegang? At 3. verdensindvandrere er en økonomisk byrde? Og i så fald: Hvordan fører det til slavehandel?

Hvis alle mennesker var psykopater, ville det hele være meget lettere. Men hvis alle samtidig led af vrangforestillinger, kunne det godt gå hen og give nogle problemer...

Så hvis alle bare var psykopater, men ikke havde vrangforestillinger, så skulle det hele nok gå? Må indrømme jeg ikke helt kan følge dig her....


11. sep 2009 kl 23:31

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kobling?

I betragtning af, at du har børn i efterskolealderen og de fleste mennesker i Danmark får børn omkring de 30 år, vurderede jeg, at du havde haft stemmeret i minimum 20 år.

Stemmeret ? Ja.

Nogen at stemme på fra min generation ? Nej.

Poul-Henning


12. sep 2009 kl 00:11

avatar

Martin Bøgelund

Re: Re: Re: Re: Tankevækkende

Alu-bat giver bolden ekstra energi pga. aluminiumen bøjer indad når bolden rammes og derefter bøjer alu´en tilbage og skubber bolden fremad. Dette kombineret med battets sving-hastighed, vil sende bolden ud over stadion utrolig nemt, hvis battet er i hænderne på en prof. Derfor bruges kun gammeldavs massive træbat.

Én af anmeldelserne på alu-battets produktside påstår at alu-bats får en lille bule for hvert slag, og at et alu-bat derfor er uanvendeligt efter 15 minutters spil. Så alu-bats er ikke anvendelige til stort andet end at hænge på væggen som pynt.

Men hvis man alligevel dropper battet efter man har gokket folk i nøden... Man skulle jo nødig pågribes med gerningsvåbnet...


12. sep 2009 kl 00:29

christian Jeppesen

Re: Kobling?

Men det er faktisk ikke den situation vi står overfor med de såkaldte "autonome".

Der står vi overfor et mindretal, der har gennemskuet, at et flertal har gennemskuet, at de med en lovlig valgt regering kan slippe af sted med at skide på mindretallet og blot hyppe egne kartofler.

At mindretallet, der også har inset at de arver fallitboet når festen er slut, derfor i deres afmagt griber til udenomsparlamentariske metoder er faktisk forholdsvist forståeligt: de efterlades ikke andre muligheder af flertallet.

Den der verden-er-slet-ikke-som-vi-vil-have-den-det-skal-laves-om-nu er jo ikke ny.

Af "udenomsparlamentariske" metoder er der stort set kun to. Andreas-og-Ulrike-metoden og greenpeace-metoden.

De "autonome" har valgt Andres-og-Ulrike-metoden.

Trist


12. sep 2009 kl 09:33

Lars Christoffersen

Autonome, Jernbane og medindflydelse

Underligt nok er PHK forståelse for græsrødder, der er imod den nye Købehavn - Ringsted bane meget lille og han blogger lystigt om at det hedder *SAM*fund. Hvis flertallet mene at jernbanen skal gå der, er det bare ærgeligt for lodsejerne. I det her tilfælde, hvor flertallet har en ide om energiforbrug, der IKKE matcher PHK, er det helt forståeligt at gå i gang med køller og masker for at vise man er uenig og føler sig trådt på! Forskellen for hvornår det er forståeligt at bruge vold, er altså lig med om PHK kan lide projektet eller ikke. En underlig logik, fra en mand der burde være logisk. Følger man logikken til dørs ender det hele med en stor slåskamp, hvor vi banker hinanden oven i hovedet med køller dagen lang. Jeg siger gak gak.


12. sep 2009 kl 10:20

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse

Hvis flertallet mene at jernbanen skal gå der, er det bare ærgeligt for lodsejerne. I det her tilfælde, hvor flertallet har en ide om energiforbrug,[...]

Har du overvejet, at den eneste grund til at vi ikke hører fra lodsejerne langs kbh-roskilde strækningen, er at de er åndet lettet op over at det ikke blev i deres baghave der skulle bygges jernbane ?

Det er meget karakteristisk for den ramte part, ikke at kunne se længere end egen næsetip, men hvis man altid tager hensyn til det, så kommer vi aldrig nogen vegne.

Forskellen på energiforbrug og jernbanen, er at energiforbruget er årsag til permanent skade, langt ud over vores generation og er dermed et moralsk problem. Jernbanen er udelukkende et økonomisk problem.

Og i den forbindelse, er troværdigheden af alle dem der har købt ejendom langs traceen i de sidste 10-20 år til at tage at føle på, for de har gamblet på at ejendomsmægleren havde ret da han, mundligt, forsikrede at "det bliver aldrig til noget".

Poul-Henning


12. sep 2009 kl 12:24

avatar

Troels Halken

Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse

Forskellen på energiforbrug og jernbanen, er at energiforbruget er årsag til permanent skade, langt ud over vores generation og er dermed et moralsk problem.

PHK, det er en påstand og bygger på en uverificeret hypotese, så klap hesten.

Men du siger dermed at fordi det påståede problem er alvorligt nok, så retfærdiggører det brug af voldelige midler?

Det er en logik jeg ikke kan følge.

Vh Troels


12. sep 2009 kl 12:40

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse


Men du siger dermed at fordi det påståede problem er alvorligt nok, så retfærdiggører det brug af voldelige midler?

Er det ikke en funktion der stiger med tiden og omstændighederne ?

Idag ? Næppe.

Hvis COP15 resulterer i en seriøs indsats ? Nok aldrig.

Hvis COP15 løber ud i sandet ? Hvad ellers ?

Poul-Henning


12. sep 2009 kl 14:39

Hans Henrik Hansen

Re: Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse


Hvis COP15 resulterer i en seriøs indsats ? Nok aldrig.

Hvis COP15 løber ud i sandet ? Hvad ellers ?

- og HVEM afgør så 'seriøsitet' vs. 'sandudflåd'?? :)


12. sep 2009 kl 15:19

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Re: Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse


Hvis COP15 resulterer i en seriøs indsats ? Nok aldrig.

Hvis COP15 løber ud i sandet ? Hvad ellers ?

- og HVEM afgør så 'seriøsitet' vs. 'sandudflåd'?? :)

Det gør jeres børn og børnebørn.

Poul-Henning


12. sep 2009 kl 15:58

Hans Henrik Hansen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse


Det gør jeres børn og børnebørn

- og ud forventer, at DE (bliv)er enige??? :)


12. sep 2009 kl 16:07

Hans Henrik Hansen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse


- og ud forventer, at

- ups!: - og DU forventer...! :)


12. sep 2009 kl 16:20

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse


Det gør jeres børn og børnebørn

- og ud forventer, at DE (bliv)er enige??? :)

Indbyrdes ? Nej, bestemt ikke. De kommer sandsynligvis til at ligge i krig om drikkevand og landbrugsjord.

Men jeg tror godt de vil kunne blive enige om hvem røvhullerne, der forværrede istedet for at afværge problemet, var.

Poul-Henning


12. sep 2009 kl 17:03

Hans Henrik Hansen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse

Men jeg tror godt de vil kunne blive enige om hvem røvhullerne, der forværrede istedet for at afværge problemet, var

- og på denne baggrund reklamerer du så for lidt 'forebyggende vold' NU, eller hur??


12. sep 2009 kl 17:11

Bjarke Mønnike

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse

Du mener alle de fjollehoveder der har forhindret at Akraft at vinde frem.

Eller er det de religiøse, der mener at prevention er en dødssynd.

Sæt navn på....hvis du tør!


12. sep 2009 kl 17:22

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse

Men jeg tror godt de vil kunne blive enige om hvem røvhullerne, der forværrede istedet for at afværge problemet, var

- og på denne baggrund reklamerer du så for lidt 'forebyggende vold' NU, eller hur??

Nej, jeg påpeger blot at den synes overvældende sandsynlig.

Poul-Henning


12. sep 2009 kl 17:26

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse

Sæt navn på....hvis du tør!

Det tør jeg da godt:

Dem der satte bekvemmelighed over CO2 reduktioner.

Dem der satte profit over videnskab.

Dem der satte profit imod videnskab.

Dem der lod tvivlen komme mageligheden til gode.

Dem der ikke kunne se det var deres problem.

Dem der ikke mente det hastede.

Poul-Henning


12. sep 2009 kl 17:34

Bjarke Mønnike

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse

Det bliver ingen klogere af og da slet ikke vore efterkommere.

Jeg konkluderer bare udfra min konstatering af den generelle historieløshed, blandt den generation der følger efter mig og mine børns historiske indsigt.


12. sep 2009 kl 18:10

Anders Jakobsen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse

Det bliver ingen klogere af og da slet ikke vore efterkommere.

Jeg konkluderer bare udfra min konstatering af den generelle historieløshed, blandt den generation der følger efter mig og mine børns historiske indsigt.

Ja, ungdommen er ikke hvad den har været - og sådan har det været lige siden det gamle Grækenland.


13. sep 2009 kl 13:14

Lars Christoffersen

Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse

PHK: Antager du! Det er konklosionen set gennem dine øjne. Klimaskeptikerne ser det helt anderledens. Evenen til at kunne se situationen med andres øjne er nødvendig for at kunne finde løsninger. Derfor er der ingen vej uden om argumenter og saglig diskussion. Jeg er enig i at vi skal frigøre os fra afhængigheden af fosile brændsler hurtigst muligt, både af hensyn til miljøet, men også af politiske grunde. Men det bliver nødt til at ske på demokratisk vis og ikke ved at banke nogen oven i hovedet med et baseball bat!


13. sep 2009 kl 13:46

avatar

Poul-Henning Kamp

Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse

Men det bliver nødt til at ske på demokratisk vis og ikke ved at banke nogen oven i hovedet med et baseball bat!

Jeg anbefaler ikke anvendelse af baseball bats, jeg påpeger blot at nogen finder sig tvunget dertil, fordi den demokratiske process tromler deres legitime bekymringer over.

Poul-Henning


13. sep 2009 kl 14:05

Bjarke Mønnike

Re: Re: Re: Re: Autonome, Jernbane og medindflydelse

Kunne du ikke nøjes med at skrive deres indbildte legitime bekymringer?


Ny i debatten? Opret en brugerkonto

  • Seneste nyt
  • Mest læste
  • Debatterede
 

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev.